Kenyeres Ákos - Deck Tech Theros – UG ramp

Szerző: admin / Kategória: Magic: the Gathering cikk / Dátum: 2013.09.24 11:10

Sziasztok,

A rotálással kedvenc időtöltésem a deck építés újra fontossá vált. Mai napon bemutatok egy Simic ramp decket, az ötlet felmerült bennem már rotálás előtt is, és egy sikeres ramp decket összeraktam, akkor még a Thragtuskok világában. De most nincs többé drága Tuskónk, ezért új irányba indulunk.

Kezdjük a decklistával:

Maindeck

36

Land

24

SideBoard

15

Sylvan Caryatid

4

Temple of mistery

4

Progenitor Mimic

1

Elvish Mystic

4

Breeding Pool

4

Sylvan Primordail

2

Mana Bloom

2

Forest

8

Pithing Needle

2

Scavenging Ooze

2

Island

6

Fade into Antiquity

1

Thassa, God of the Sea

2

Mutavault

2

Jace, Memory Adept

2

Jace, Architect of Tought

4

 

 

Arbor colossus

2

Polukranos, World Eater

3

 

 

Negate

2

Prognostic Sphinx

2

 

 

Hover barrier

3

Prime Speaker Zegana

2

 

 

 

 

Primeval Bounty

2

 

 

 

 

Aetherling

2

 

 

 

 

Cyclonic rift

3

 

 

 

 

Dissolve

2

 

 

 

 

Simic Charm

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Mit is akarunk a deckkel?

Természetesen minél hamarabb Primeval Bounty-t vagy Aetherlinget castolni. De a legfontosabb, hogy 3. körben tudjunk valamit a 4 manás slotrol castolni: Jace, Polukranus, Esetleg Thassa. Kezdő kezünkben mindenképp szeretnénk látni legalább 1 ramp spellt és hozzá zöld manát.

Zöld manaforrás: 16 db
Kék mana forrás: 14 db
Ramp spell: 10 db

Annak az esélye, hogy a kezdő 7-esben van ramp spell:
7 lap esetén: 74,14%
On the draw (8 lap): 79,02%

24 földből legalább 2 legyen kezdőkézben: 85,73%
16 Zöld forrásból legalább 1 legyen kezdő kézben: 90,08 %

Ha összerakjuk az egészet, körülbelül 80 % esélyünk van arra, hogy 3. körben legyen 4 manánk. továbbá, van 30 % esély, hogy 3, körre 5 legyen. Illetve, 3-4%, hogy 3. körben legyen 6 manánk, és esetleg Primeval Bounty-t castolhassunk belőle. 

Lapelőny: 4 Jace, 2 Zegana, 3 Bounty,
Időnyerés és védelem: 4 Sylvan Caryatid, 2 Scavenging Ooze, 3 cyclonic rift, 3 Prolukranos, 2 Simic charm
Lapminőség, és board presence: 2 Thassa, 2 Sphinx
Fő wincondition: 2 Aetherling, 2 Primeval Bounty

A régi Wolf run ramppal szembe ennek a decknek rengeteg laphúzó engine-je van, és a Scry képesség visszavezetésével, rengeteg irreleváns lapot elkerülhetünk a deck tetejéről. Ebben segítenek az új dual földek, a Dissolve, és Thassa, akivel, ha topdeck üzemmódba kerülünk, dupla annyi esélyünk van, hogy értelmeset húzzunk. Mindemellett a Jace, Aetherling, Sphinx, Zegana amúgy is erős lapokból, ha 1-1 lekerül, rögtön van egy 5/5 indestructible lényünk. 2 manáért 5/5 unblockable Prolukranus sem elhanyagolható nyomás a boardon.

Kicsi a manabázisról:

16 zöld forrás, 14 kék forrás, 2 Mutavault.
17 zöld, 15 kék, 4 multicolor lap.
26 zöld manaszimbólum, 31 kék

A fordított arányosság, azért áll fenn, mert mind a 10 ramp spellünk zöld alapú, és fontosabb a ramp spell, mint, hogy legyen 2 kék manánk. A kék irányába a dupla manák viszik el a decket.  középjátékban viszont szeretnénk több kék forrást látni, ezt a dupla földek, és a sok scry-olás illetve laphúzás teszi majd lehetővé, meg a 6 ramp spell ami ad kék manát.

A Deck gyengéi: A cavern of souls rotálása lehetővé teszi, hogy több countert játszanak a deckek, ez ellen, a ramp csak úgy tud védekezni, hogy vagy megpróbálja kifárasztani az ellenfelet, minden körben rak valami fenyegetést, persze, ehhez 1-el több fenyegetést kell castolni, mint amennyi countere a másiknak van. A másik megoldás, hogy kicsit gyűjtögetünk, és vagy egy Dissolvval visszabeszélünk, vagy 2 fenyegetést rakunk ki egyszerre, hátha nem tud 1 körben 2 őt counterelni. Persze ekkor supreme verdictbe futhatunk, ami szintén fáj a decknek, ugyanis a 10 rampból, 8 lényként van jelen. A verdict akkor nem fáj, ha Bounty-t már resolváltuk.
Gyors aggro stratégiák ellen még nem teszteltem, de a thragtusk hiánya sokat jelenthet ezekben a matchupokban, ezért is van a side-ban 3 Hover barrier, hogy időt lehessen nyerni.

 

Sideboard:

Progenitor Mimic: Clone helyett van, mert megtehetjük, hogy 6 manát fizetünk érte.
Sylvan Primordail: Flyerek ellen is jó, de legfőképpen a Bramblecrush effectért szeretjük, PW-t Maze’s endet le kell szedni néha, esetleg a sok Detention Sphere ellen is be lehet hozni.

Pithing Needle: elsősorban Maze’s end deck ellen van, Aetherlinget, meg saját Jace-ünket nem akarjuk lebökni.
Fade into antiquity: Enchant, artifact leszedés, megoldja az ellenséges God-okat, amit a Negate nem vitt el.

Jace Memory Adept: ha kell még egy kis lapelőny, vagy alternatív Win condition, jó érzés turn3-4 ben castolni: controll és turbo fog deckek ellen.
Arbor Colossus: 5-ért 6/6 reach, nincs több hozzáfűzni való.
Negate: ha a 2 dissolve nem elég
Hover Barrier: Aggro ellen, vagy ha nem elég a Flyer védelem.
 

Következő számainkban további kísérletezések várhatóak.

It’s always funny till somone gets hurt. Then it’s hilarious.

 

Üdvözlettel az Izzet Mágus:

 The Izzet learn something from every lesson they teach