Warhammer 40.000 Conquest LCG - Decree of Ruin értékelő

Szerző: admin / Kategória: LCG - Warhammer 40.000 Conquest cikk / Dátum: 2016.02.01 09:18

 

Warhammer 40.000 LCG, Decree of Ruin értékelő Márk, Ricsi és Peti tollából.

Az értékelés:
5/5 = mindenképp játszható
4/5 = érdemes kipróbálni, korrekt lap
3/5 = egy darab belefér a pakliba, de nem lep meg, ha több is
2/5 = nem ajánlom, ki lehet próbálni, saját felelősségre
1/5 = olyan lap, ami túl sokat kér, túl keveset ad

 

 

Broderick Worr
Márk (4/5): Érdekes Warlord, ami flavour szempontból nagyon el van találva, de szerintem az AM-nek inkább nyers erő kellene. Worr kicsit olyan, mintha Coteazt meg Strakent összekeverték volna. Nem lehet csak akármilyen paklit összerakni, mivel Coteazhoz hasonlósan van egy elég jelentős előnye/hátránya, amit ki kell használni, illetve Strakenhez hasonlósan egy bónusza, ami sajnos nem vonatkozik mindenkire. Elég jó középút a kettő között, mindenképp érdemes kipróbálni, ha valaki szereti ezeket a nyomikat és a supportjaikat.

Ricsi (3/5): Ugyebár Worr úr volt az első spoiler az új ciklusból; többekben szép emlékeket hozhat elő az artwork – milyen jó is volt, mikor még nyáron azért izgultunk, hogy vajon szeptemberben, vagy októberben fogunk vele először játszani. Na mindegy, koncentráljunk a lapokra: a főnök gyakorlatilag egy Straken zöld bolygókon állóknak, nem kell a csatában állnia (ez 6 HP-val egy elég jó előny), plusz az AM egységek nem lesznek routolhatóak (szintén zöld ikonnál). Emellett, minden army unit, aki visszavonul az aktuális bolygóról, annak kampó. Hát, ez is elég jó, gondoljunk bele a 2 HP-val hazavonuló Sanctioned Psyker esetére, csak példaképp. Összességében azt mondanám, hogy Worr jópofa lesz, a szokásos AM-beli nonszensz hülyeségekkel természetesen itt is meg kell majd küzdeni (hát mondjuk, hogy nincs egy normális army unit például), de Strakennél szerintem több örömöt lehet majd lelni benne. Azt pontosan nem tudom, hogy az artwork miért olyan, mintha egy ötéves gyerek rajzolta volna, de hát istenem..

Peti (5/5): Mondhatni egy fejlesztett Straken. Nincs traitekhez kötve és nem is kell ott lennie a bolygón, hogy extra támadást adjon (és közben agyonverjék…). Véd a rout effektek ellen is és nem lehet elfutni előle. Cserébe csak a zöld bolygókon működik, de szerintem ezt a hátrányt el lehet vállalni. Jól lehet vele command snipeolni, amíg az első bolygó zöld, az emberei nélküle is tartják a frontot. Szerintem ő lesz az első stabilan tier1-es AM hős.

Anxious Infantry Platoon
Márk (4/5): Olcsó, viszonylag nagy test, hátránnyal. A Warlock Destructor megmutatta, hogy a hátrány megéri és igaz, hogy itt a hátrány lehet nagyobb is, viszont a Warlord csökkent rajta. Összességében ez egy korrekt egység, de nem egy Flamer.

Ricsi: Jó kiegészítés az egysége, aki 2 forintért 3/3 egy kalapáccsal; cserébe van egy hátrány rajta. Ha kontextusban nézzük, az AM az egyik legerősebb kommanddal rendelkező frakció, ezért ez nem túl nagy hátrány szerintem; arról nem beszélve, hogy a játék elején jellemzően nem is tart sok körig egy-egy csata. Nameg, zöld bolygón 4/3 az úr.

Peti (4/5): Kettőért erős, zöld bolygókon 4/3 és nem menekül haza, más helyeken pedig fel lehet áldozni Markis-szal. Jó lap.

 

Summary Execution
Márk (3/5): Van rajta shield, rossz már nem lehet! Ettől függetlenül ez egy elég korrekt event, bár ha felpakolsz mindent egy nem Strongpoint bolygóra, akkor az ellenfeled fogja tudni, hogy van ilyened, de ez nem baj. Az AM nem bánja az áldozást, lehet vele trükközni és rugalmassá teszi a Warlordot, ingyen van, lapot is ad!

Ricsi: Az event kicsit “meh”, bár 0-ért húz egy lapot, de mintha csak azért készült volna, hogy egy rossz planet flopot is meg lehessen valahogy oldani.

Peti (5/5): Én úgy fordítanám le ezt a lapot, hogy „áldozz fel egy HQ-ból érkezett, semmire nem jó Psykert, hogy adj minden lényednek +1 támadást és rout immunitást, majd húzz egy lapot”. Szuper.

 

Commissarial Bolt Pistol
Márk (3/5): A signature csomag legkombósabb lapja, a paklitól függ, hogy érdemes e kirakni vagy nem. Nem nagyon hiszem, hogy áldozás nélkül sokat csinál, mert az ellenfeled inkább megveri a Warlordod, mint azt nézi, ahogyan minden leütött egység után előnyhöz jutsz. Játszható lap, ami nagy szó tud lenni.

Ricsi: A Commissarial Bolt Pistol egy legendásan jó hármas shield lesz szerintem.

Peti (3/5): A hébe-hóba kiosztott extra sebzés jó, de a +1 támadás nem nagy szám egy olyan hősön, akinek nem nagyon kéne verekednie a hat életével. Jó lap, de a signature attachementek között szerintem a középmezőny.

Forward Barracks
Márk (2/5): Ragnar jó példa arra, hogy a signature supportnak nem kell használhatónak lennie, hogy a Warlord jó legyen. Az ötlet elvileg az lenne, hogy a csata a végsőkig tart a Warlord miatt, minden körben jönnek a tokenek és a végére megnyerik a csatát, miközben mindenféle más egység ugrándozik be, hogy pörögjön a csata. Egy kettőbe kerülő support, ami talán néha csinál valamit nem a siker receptje, de lehetne rosszabb is.

Ricsi: A Forward Barracks-szal pedig a kötelező Guardsman token termelő motyót kapjuk meg, itt most nem kell áldozni, meg kommandot nyerni, csak harcolni, cserébe jóval később kapunk tokent is, úgyhogy kizárt, hogy lesz olyan jó, mint a Straken vagy Coteaz tokengyárak.

Peti (5/5): A játék egyik legjobb signature supportja. Képzeljük el a következő, nem túl ritka szituációt: az ellenfél hőse elmegy leütni egy kommandoló AM lapot. Shieldelem a sebzését, a kör végén leugrik egy token. Innentől kezdve segítség nélkül az ellenfél nem tud nyerni, mert két egységet nem tud leütni, és a tokenek csak jönnek és jönnek. Az, hogy nagy csatákban is megjelenik pár, az csak az extra.

 

Commander Starblaze
Márk: Több szempontból is nehéz számomra ennek a lapnak a fair értékelése. Épp eleget játszottam mind Tau-val és AM-el, hogy megutáljam a sok kis semmitérő egységet, amit felmutatnak. A Tau oldalról az ötlet az, hogy fejlett technológiával szereljük fel az egységeket attachmentek formájában boostoljuk vagy az Ethereálok jelenlétével inspiráljuk. Nem lenne fair, ha Blood Angel Veteranhoz hasonló egységek Armorbanet ütnének attachmentekkel. Shadowsun mellé persze lehet használni a Veteránokat, de ha az ütőlényeket máshonnan kell beszerezni az nem a legjobb. A legtöbb Tau egység trait vagy attachment szinergiát vár el, valakinek ez imponál, de nekem nem igazán. Az AM hasonló egységekkel dolgozik, de supportokkal attachmentek helyett. Tehát összekeverjük a citromot meg a narancsot és megkapjuk a citrancsot (grépfrút), amit valaki szeret, valaki nem. A Warlordról annyit, hogy nem nagyon tud erős egységeket kölcsönözni sehonnan, szóval majdnem Coteaz szinten kell a trükköket meg szinergiákat használnia. Érdemes megjegyezni, hogy lehet 4 különböző, kettőnél olcsóbb két commandos egységet használni a pakliban, illetve hat darab egyért jövő ranged egységet. Elnézést kell kérnem, mivel én végre egy olyan Tau Warlordot vártam, ami nem kér semmi szinergiát, de a szöges ellentéte érkezett helyette. Nyilván ha valaki szereti a fentieket, akkor a Warlord játszható. A képessége a témával egyvonalban trükkös, de nem nyers erő vagy value, mint Eldorath vagy Kith. Ha van olyan pakli, ami össze tudja törni Kithet commandban, akkor ez lesz az, de ha az első bolygóra való ömlés és a ranged meg a trükk rengeteg a lényeg, akkor sem rossz.

Ricsi (4/5): Starblaze egész csomagjáról azt tudom mondani, hogy érdekes, és elég sok deckbuilding és játéktechnikai opciót ad, annak ellenére, hogy csak egy ally-t választhatunk majd; de mivel ez közvetlenül nem “szomszédos” a taukkal, bármikor kaphatunk egy komoly broken kombót. Emellett a főnök képessége, hogy AM unitokat mozgat, ami kiváló képesség (aki pl. látta Peti Polluteres Old One Eye dekkjét, az beláthatja ). Ami kevésbé kiváló, az a 2/6-os statline. Összegezve: nekem nagyon tetszik, hogy sokféle lehetőségünk lesz egy Starblaze pakli építéséhez, plusz, az AM az egyik legjobb (ha nem a legjobb) szövetséges frakció a játékban; gondoljunk csak a ranged trükkökre, a jó kommandra, meg a remek supportokra. Sajnos a Tau és az AM frakció osztozik egy közös hátrányban: gyakorlatilag az összes egységnek 2 HP-ja van, elég kettőt pislogni, hogy leessenek a boardról.

Peti (4/5): Fura népség a tau, mert eddig nem volt olyan hősük, akivel „szokásos” paklit lehetett építeni. Ha nem szereted az attachementeket, akkor Shadowsun kiesik, ha pedig nem jön be az Aun’shi-féle zaklatós stílus, akkor eddig a tauk kimaradtak az életedből. Starblaze-nek ezért örülök, mert vele lehet „normálisan” építkezni, még ha nem is a szokásos szövetségesekkel. A képessége nem tűnik soknak, de egy erős támadó egység megjelenésének a veszélye mindig ad az ellenfélnek extra gondolkozni valót, emiatt nekem bejön a koncepció. A probléma az, hogy a nem lojális AM egységek között kevés ilyen van, és ez nagyon limitálja a lehetőségeket.

Ardent Auxiliaries
Márk: Mini Experimental Devilfish. A kettőért 2/2 egységek, valami random, de nem igazán jelentős képességgel szerintem a játék leggyengébbjei, mivel se commandban se combatban nem jelentenek sok előnyt. Nyilván, ha valaki szeret olyan paklival játszani, amiben a Calamity mindent visz, akkor ez egy "jó" kis combat egység.

Ricsi: A signature squad egy közepesen jó cucc (ezek a 2-ért 2/2 signature unitok nem a kedvenceim), bár felállva tud kimenni a bolygókra, ahol van AM egység, cserébe az első kíméra leüti, de azért felnyit pár érdekes opciót.

Peti (2/5): Én szeretném szeretni ezt a lényt, főleg mert nem tauk vannak rajta, hanem vespidek és krootok, de nem tudom, mert a képessége hihetetlenül szituációs. Részt kell vennie egy csatában az első bolygón, túlélnie azt (vagy hazaroutolják), majd túlélni az HQ-ban (Atrox Prime, Warpstorm), kimenni a hőssel valahová ahol van AM egység, és akkor feláll. Összehasonlítva a Blackmane Sentinellel (aki szintén valahonnan a hősödhöz megy állva) egyértelműen elbukik. Sajnos ez a lény a gyengébbek közül való.

 

Bond of Brotherhood
Márk: One card to bring them all and in the brotherhood bind them. Mindenki előtt ott van a kép szerintem, hogy megtáltosodnak a Ratling Deadeyeok a Catachan Outpostokkal és epikus csatában ledarálnak mindenkit, miközben a Fire Warrior Elitek meg a Steel Legion Chimerák egymás mögé bújkálnak. Csak arra kell vigyázni, hogy le ne dőljön a három gombóc fagyi a csokiöntet, drazsé meg cukorka alatt. Ha szülinapos valaki, akkor kérhet helyette új adagot, mert ez is körülbelül ilyen gyakran fog bekövetkezni.

Ricsi: Viszont a Bond of Brotherhood az így… hát… végül is az Empowert is nagyon szeretjük nem? Ja, hát nem.

Peti (3/5): Jól használva csatákat dönt el, de megint csak limitálja, hogy milyen AM egységeid vannak. A kroot jól néz rajta ki.

 

Searing Burst Cannon
Márk: Ez a lap mutatja, hogy a Warlord lehetett volna más is, mivel semmi köze sincs a koncepcióhoz. Aun'shi kivételével bármelyik Warlord csomagjában szerepelhetne, ami azért nem mondható el minden signature attachmentről. Fura, hogy pont ez a Warlord kapta, szerintem development közepén dobták be az ötletet és nem volt elég idő már ezt megváltoztatni és egyetértek, annyit nem ér, hogy ezért még többet késsenek a lapok. A lap maga nem túl erős, mert semmi meglepő nincs benne, az ellenfeled tartogatni fog erre egy Promotiont, ha meg nincsen shieldje egyáltalán, akkor nem ez a lap kell a győzelemhez.

Peti (3/5): Olyan egyértelmű lenne rátenni a hősre, majd kiszedni vele az ellenfél kezéből a shieldeket, de valóban ott akarok maradni vele a bolygón utána a hat életével? Nem vagyok benne biztos, emiatt elképzelhető, hogy Crisis Battle Guard-on, vagy valami hasonlón lesz majd jó helye.

 

Starblaze’s Outpost
Márk: A kacsalábon forgó palota. Érdekes support jelentős potenciállal a trükközésre. Nem fogok belemenni abba, hogy mit tud és mit nem, de ha valakit a koncepció megfogott, akkor érdemes felfedezni. Lesz, amikor összeállnak a csillagok és alázás következik, és lesz, amikor kint ül, és csak arra lehet gondolni: "you coulda been a contender".

Ricsi: Az attachment és a support mindketten kiválóak, de én személy szerint ezek köré nem szoktam nagyon tervezni (még úgy sem, hogy az előbbi kereshető az ECT-vel). Azért persze a spoilerek megjelenése után tele lettek a fórumok a kombólehetőségekkel (ütök, visszaveszem, leteszem, bedobom az Assault Teamet, nevetek, nyerek).

Peti (4/5): Jópofa dolgokat lehet vele csinálni (valami meghal, leugrik helyette egy Elysian Assault Team, üt, kicserélem egy Borkan Recruitsra, meghal, leugrik megint az ejtőernyős), de mivel csak egy van belőle, csapda lenne csak erre gondolva építeni a paklit.

Lone Wolf
Márk (2/5): A Space Wolf téma nem ettől a laptól lesz életképes. Ettől persze fun és flavourful lehet! A lap maga a statok alapján nem lenne rossz, ha nem SM lenne. A képesség elég fura, ami persze kaphat a jövőben további supportot vagy nem, de most még magában nem csinál semmit. Ha valaki téma paklit szeretne összerakni, arra megfelel, lehetne rosszabb is, de ha nem, akkor sajnos túl sok ennél jobb lap van.

Ricsi (2/5): A statline rendben lenne, ha egy jó képesség lenne ez a lapon, de hát sajnos ez most nem így lesz. Az ami jelenleg rá van írva erre a lapra, körülbelül olyan, mintha üres lenne a textbox. Az, hogy ez egy Space Wolves unit, az most jelenleg nem sokat számít szerintem. Nem lesz egyedül, a mappában van még jópár társa. Majd egyszer talán jó lesz, ha fel tudom állítani a képesség használata után valahogy.

Peti (3/5): Egyértelműen egy vadászós Ragnar pakliba illik bele, egy command alapú Ragnarban, vagy a többi SM warlorddal nem játszanám a Blood Angels Veterans helyett. Egy gyengébb first planet bully, de a csata után átugrik az ellenfél command snipeoló hőséhez, aki utána dönthet, hogy szeretne-e bekapni három sebzést. Extraként leugorhat a Blood Claw Pack-kel, de szerintem ehhez a kombóhoz kéne még egy életképes Space Wolf egység.

Righteous Initiate
Márk (4/5): Az első Unstoppable egység! A keyword maga zseniális, kvázi +1 hp minden körben és egy trigger hozzá, ami minden egységnél más. Nekem kevés kártya tud jobban tetszeni, mint ami value és diverse. A lapról magáról annyit, hogy a káplán nélkül ez inkább egy AM lap, de ha van is káplán, akkor is ez egy Warbiker kék bolygókon. AM egységekhez képest ez egy remek lap, de SM-hez nem. Ez az egység lesz a legutolsó, amit az ellenfeled megüt és lehet, hogy visszaüt hármat, de addig 1-et ütöget, ami semmi. A lap ettől még a csomag legjobb SM lapja, lesz haszna, csak senki se gondolja, hogy ez találta fel a spanyolviaszt.

Ricsi (3/5): Ez tetszik, legalább olyan jól véd egy command snipe ellen, mint egy Heretek Inventor (bár 2-ért 1/2), harcban is használatható, de mondjuk Drop Pod Assaultból nem hiszem, hogy ilyet szeretnék kapni. Black Templar, tehát ha kék bolygón vagyunk, és nyerek, és kezemben az Accept Any Challenge, és van egy pénzem, akkor húzhatok egy lapot!!444

Peti (4/5): Az első reakcióm az volt, hogy ő egy snipeolhatatlan command egység, mivel gyakorlatilag 1/3-as (vagy még jobb), de az egy kalapácsa miatt könnyű szembeállni vele. Csatában egyszerűen ignorálni lehet, mint az Enraged Ork-ot, vagy combat fázison kívüli sebzéssel (pl: Plaguebearer) lenullázi a képességét. Egyelőre nem játszanám, de Mavros parancsra kioszható sebzésével nagyon jó egység lesz.

 

Accept any Challenge
Márk (1/5): Ez egy trait és bolygó függő economy event, ami pénzbe kerül, még extra feltétele is van és csak egy shieldje van. Ha valaki ezt ezek után játszhatónak érzi, akkor remélem sok lapot húz majd vele a Black Templar téma pakljiával!

Ricsi (2/5): Ojjj, de sok lapot fogunk ebből húzni, ha majd lesz sok Black Templar, egy bolygón, meg az kék lesz, meg a kezemben is lesz ez a lap, ja meg meg is nyerem a csatát. És akkor a csata végén lesz még sok lapom, ú de jó! Hogyne.

Peti (2/5): Ez a lap ezer sebből vérzik. Nyerned kell egy nagy csatát, amelyben speciálisan Black Templar egységeknek kellett szerepelniük, életben is kellett maradniuk, ráadásul mindezt egy kék bolygón és még pénzt is kell érte fizetni. Shield is csak egy van rajta. Egyszerűen minden szempontból rosszabb a Primal Howl-nál. Csak abban az esetben játszanám, ha Mavrosnak rengeteg laphúzásra lenne szüksége, amit a Primal Howl és a Void Pirate-k nem tudnának fedezni, de valószínűleg még akkor sem.

Rickety Warbuggy
Márk (2/5): Én nem játszom Orkokkal, szóval nem tudom átérezni ezeket a lapokat. Ez néha egy mini Librarian, néha egy Goff Boyz. Ha valaki játszott Goff Boyzzal, akkor gondolom, ez annál csak jobb lehet, mivel ha nem az ellenfélnél van kezdemény, akkor esetleg lehet vele ütni egyet mielőtt meghal. Lesz, amikor ez a lap aláz és lesz, amikor alázzák. Guess it depends on who goes fasta!

Ricsi (3/5): Nagyon tetszik, de működés közben nem volt túl meggyőző. Ha lenne rajta egy kalapács, akkor tuti, hogy nagyon jó lenne, egyelőre közepesnél picit jobbnak látom, orkokkal azért meg lehet oldani, hogy ne egyedül legyen egy bolygón. Sajnos Zugnoggal nem működik, meg az Ork Kannonnal sem annyira, meg mondjuk Nazdreg mellett semmi pluszt nem kap.

Peti (3/5): Nagyon tetszik az orkok specializációja. Ők lesznek az a faj, akik szeretik, ha az ellenfélé a kezdeményezés. Ezzel együtt nem vagyok elájulva a command nélküli Warbuggy-tól, mert az orkoknak pont egy kis frakción belüli commandra lenne szükségük (az olcsóbb combat trükkök mellett), de az első bolygón valami nagy fenekű, brutális ork mellett effektív lehet. Kérdés, hogy ez megéri-e a helyet a pakliban. (Ha csak a képet nézzük, akkor kötelező a három darab, a járműves orkok a legjobbak! 

 

Lucky Warpaint
Márk (2/5): Az egy shieldes army attachmentek sajnos nem szoktak sok szerencsét hozni. Lehet, hogy ez változtathat a dolgokon, mivel ha valaki játszik már ilyenekkel, akkor esetleg részleges védelem egy Rokkit Launchas, Goff Big Choppas Flash Gitzre nem utolsó dolog. De Klaivex ellen nem véd.

Ricsi (1/5): Ó, nagyon szeretem mikor blue traitje van egy orknak, az fontos. Ez egyszer majd lehet fog csinálni valamit, most csak a kép tetszik rajta. „Immune to enemy events” -et nem rakok a paklimba, arra ott az ogryn a szomszédból, ha már nagyon muszáj.

Peti (2/5): Ettől a laptól egy ork kék lesz, nagyjából ennyire hangzik hasznosnak. Komolyra fordítva a szót, ez a kis olcsó lap segít majd egy sok ork elitet használó pakli konzisztensebbé tételében, de ehhez egyelőre kéne még pár használható ork elit.

Ravening Psychopath
Márk (3/5): Ez a lap annyira Tactical Squad Cardinis, amennyire Barbrus egy Klaivex. Ettől még szerintem egy teljesen játszható lap, körülbelül Righteous Initiate szinten. Szerintem ez a lap azért kellett, hogy Ba'ar Zulnak legyenek értelmes olcsó egységei és ne kelljen Alpha Legion Infiltratoron gondolkoznia. Nem hiszem, hogy olyan Warlord mellé befér, akinek kettőért jön a signature egysége, de nem lennék nagyon meglepve, ha mégis.

Ricsi (5/5): Ó, ezt imádni fogjuk Zarathur mellett, ez első ránézésre egy kicsi Flamer. Bár annyiba is kerül, mint egy igazi Flamer, pontosan ugyanarra való: ontani ki a sebzést, hadd hulljanak a shieldek. Sajnos tokenekre nem működik, de ez nem hiszem, hogy nagy hátrány.

Peti (3/5): Ennek a lénynek két alapvető problémája van. Az első az, hogy nem támad tokeneket, így pont Kith ellen gyengébb. A másik az, hogy bár látszólag Zarathurnak lett teremtve, de a képessége csak az ütések után érvényesül, így a mai, még a ranged fázis előtt gyilkoló pakliban nem képes versenyre kelni a Plaguebearerrel, ütésre pedig inkább a Bruttót preferálnám. A pozitívumaihoz tartozik, hogy DE hősök mellett segít kiosztani azt az egy sebzést, amely a Klaivex aktiválásához kell, és ha végre megjelenne pár olcsó démon, akkor működőképesség tehetne egy Murder Cogitator-os paklit.

Sowing Chaos
Márk (3/5): Ez egy másfajta Calamity. Ha lenne sideboard, az Ecstatic Seizures társaságában ücsöröghetne ott. A lapnak magának erősnek kellene lennie a jelenlegi olcsó nyomik ellen és el is lehet intézni, hogy ránk ne hasson. Ha valaki nem bánja, hogy olyan lapok vannak a deckjében, amik szituációfüggők és csak egy shieldjük van, akkor érdekes lehet. Az SM eventtel szemben, ami pár lapot ad rengeteg feltétel teljesülése esetén, ez a lap kipucolhatja az ellenfél commandját 2-3 bolygóról az első körben, vagy megtizedelhet egy adag egységet egy csata előtt. Ha valaki játszott Ecstatic Seizurest ezelőtt és nem minden lapja kettő vagy olcsóbb, akkor szerintem ez megéri a cserét. A Calamity-t játszó deckbe meg adja magát a lap.

Ricsi (2/5): Rengeteget néztem ezt a lapot, és úgy döntöttem, hogy nem tetszik; túl sok feltétel van rajta, amikor van egy ilyen lap a kezemben és 3-4 körön keresztül csak nézem, hogy istenem, ez mekkora gyér valami, az nem jó.

Peti (3/5): Nekem bejön, hogy egyes lapok hatása a bolygók színéhez kapcsolódjon. Több dologra kell figyelni és ez növeli a játék nehézségét. A Sowing Chaos egy sokkal erősebb Calamity, jobb timeing-gal, jobb hatással, cserébe korlátozottabb hatótéren. Olyan hőssel játszanám, akinek az emberei háromba kerülnek, és ez egyelőre ork lappá teszi számomra.

 

Stalking Ur-Ghul
Márk (1/5): Nem értek egyet azzal, hogy azért mert a Dark Eldar erős, akkor játszhatatlan lapokkal kell bombázni, hogy beléjük fulladjon. Ez a lap őszintén egy Magic draft kártyának néz ki, ami azért van ott, mert a szettben kell lennie 260 lapnak, de abból csak 100 lehet draft playable. Ez a lap lehetett volna egy játszható raider, hogy támogassa a következő Warlordot és lehetőségeket adjon. Egy olyan lap amit, az első bolygóra egyedül még sebet sem tud okozni, nevetséges, főleg ha háromba kerül. Amúgy a kártya flavour szempontból el van találva, ezek a szörnyek vakok, de ha megérzik a préda szagát, akkor nincs menekülés! 

Ricsi (2/5): Ezen még rengeteget fogok kacagni.

Peti (1/5): Ez a csoda szerintem a warpack leggyengébb lapja. Háromért nincs kalapácsa, de emellé legalább van egy olyan negatív képessége, ami sok helyzetben teljesen használhatatlanná teszi. Az aktiválásához szükség van egy másik lap segítségére (pl: Twisted Lab, Blood for the Blood God). Nem látom azt a helyzetet, amikor játszanám.

 

Holding Cell
Márk (2/5): Ezzel a lappal őszintén csak az a baj, hogy nincs rajta shield. Berakni egy Blood Angel Veteránt a börtönbe megnyerheti a játékot, de lehet, hogy az ellenfél csak egyet húzott és nem csinál semmit. A szituációfüggő event és support között a shield a nagy különbség. Bár én sose játszanék ilyesmivel, azt se mondom, hogy egy darab tönkreteszi a paklit, de a playsetet nem ajánlom. Ha meg esetleg a lap mégis jó az se baj, legalább az emberek nem fognak mindenből playsetet játszani.

Ricsi (2/5): Hát, jópofa, de nem hiszem, hogy most befér paklikba. Azért csak jobb klévekszelni mindent, nem?

Peti (2/5): Nehéz véleményezni, mert az ereje a lényegtelen kellemetlenségtől a komoly problémáig terjedhet. De ha lehet nagyon gyenge is, akkor miért játszanám egy folyamatosan jó teljesítményt nyújtó lap helyett? Urienhez betenném, mert ő úgyse nyerni akar, csak idegesíteni az ellenfelet…

Prophetic Farseer
Márk (3/5): Első ránézésre háromért hat stat és valami képesség nagyon korrektnek látszik. De ott van a Death Guard Infantry amit nem sokan játszanak, mert nem tud semmit. Ennek a lapnak a képessége az egyik legnagyobb "skill check", amit a kártyajátékok ismernek. Láttam cardgamedb-n a commentek között, hogy "a tudat, hogy az ellenfél nem húzhat shieldet". Lehet, hogy ez a lap eldob egy Promotiont meg egy Promise of Gloryt de az ellenfeled húz helyettük egy Warpstormot, ami persze nem garantált, de jól mutatja, hogy maga a képesség majdnem olyan, mintha ott se lenne. Eldobatni az ellenfél signature attachmentjét persze jó dolog, de ha a Death Guard Infanitry ezt megteszi százból egy játékban attól még nem lesz sokkal játszhatóbb. Mivel az egység egy Psyker, nyilván az új Warlordhoz gondolták, de a jelenlegi Warlordoknak már amúgy is van elég háromba kerülő egységük és a képesség maga nem adja el a lapot. A Lone Wolfhoz hasonlóan a trait túl drága ezen a lapon, a szinergia mennyiségétől függ, hogy megéri e.

Ricsi (3/5): Nehéz eldöntenem, hogy közepes, vagy jó ez a lap, rossznak nem mondanám. A statline magában elég rossz, de az Eldar nagyon küzd azzal, hogy általánosan kevés HP-ja van az egységeknek, ennél pedig ez a rész erősebb, illetve, az ellenfél deckjét buzerálhatjuk vele, ami tök jó.

Peti (3/5): Megint csak egy széles skálán mozgó lap, mert a hatékonysága a Death Guard Infantry-tól nyolc shield eldobásáig tart. A Gift of Ishának se igazán jó célpontja. Csak a psyker traitre épülő lapok miatt lesz jó, mint amilyen az új eldar hős, vagy a második warpackban az új event, ami elforgat egy egységet, ha van a bolygón egy psykered.

Wraithguard Revenant
Márk (3/5): Ötletesség szempontjából ez a lap messze meghaladja a többit a csomagban, de senki se gondolja, hogy ez a lap ingyen van. Előnye, hogy ki lehet keresni Earth Caste Techniciannal, ha valaki nem akar Archon's Terrorral játszani és a Mighty Wraith Knight nem hat rá. Kézből kirakni ezt a lapot olyan, mint elvinni 2 resourcet, discardból meg 1 lapot + 2 resourcet. A probléma azzal van, hogy a képesség maga egy olyan ambush, amivel nem lehet trükközni, ez a lap nem fog meglepetésből beugrani és nem is tud mindig oda beugrani ahol szükség lenne rá. Számomra azok a lapok, amik se command ikonnal, se shielddel nem rendelkeznek olyanok, mint a supportok. Érdemes a Black Guardiansra gondolni és arra, hogy ez a lap mennyivel jobb annál, már ha jobb. A lap maga érdekes és Tau mellett szerintem egyet érdemes kipróbálni belőle.

Ricsi (4/5): Ez a pakk egyik legjobb darabja szerintem, ár/érték arányban okés, plusz zöld bolygón nyert command struggle után betehetjük. Nem a legnagyobb combat trükk, de azért kellemetlen, ha még egy test odakerül egy csatába, na. Sajnos csak a zöld bolygókon működik, valószínűleg ahogy telik az idő, egyre kiszámíthatóbb lesz ez a lap, de én mindenképpen játszanám.

Peti (4/5): Tetszik, hogy vissza lehet forgatni a gyűjtőből, de hogy kerül majd oda? Ha ki kell játszani, hogy meghaljon, akkor pénzt fizettem egy nem túl jó lényért. Ezen kívül viszont mi marad? A Banshee Sword? Egy darab szerintem mostantól bármelyik pakliban megjelenhet, de ebben nagy szerepe van a traitjeinek is (ECT keresés, Wraithknight elforgatás).

Deathly Web Shrine
Márk (5/5): A csomag egyik legjobb és mindenképp legfontosabb lapja. Jó azt látni, hogy törődnek azokkal a Warlordokkal is, amik nem a legjobbak. Baharroth mellé mindenképpen érdemes egyet betenni, mintha egy második signature support lenne. Nyilván lesz, aki playsetet akar majd használni, de nem ajánlom, valamint Eldorath mellé sem éri meg a fáradozást, mivel ha egy supportot nem lehet garantáltan használni minden körben és nem kötelező berakni a pakliba, akkor nem érdemes, főleg nem kettőért.

Ricsi (5/5): Ó, ez király. Működik Eldorath-tal, Baharroth-tal, a mobile egységekkel, a Wildrider Squadronnal és jó effektje van. 100%, hogy játszanám. Az, hogy unique, leginkább csak deckbuildingnél zavaró, bőven elég egy az asztalra.

Peti (5/5): Egy egyértelműen Baharrothnak tervezett lap, de ellentétben az Orbital Cityvel, ezt a többi eldar hős is értelmesen tudja használni. Ha sok a mobil, vagy ugrálnak az egységek a csatában (Wildrider, az új hős harcosa), akkor bárhová beférhet. Erős lap.

Striking Ravener
Márk (5/5): Nyilvánvaló volt, hogy a Tyranidáknál nem próbálkozhatnak játszhatatlan, de érdekes lapokkal, mivel egy egész ciklusnyi lemaradásuk van. A Firedrake Terminator és a Gleeful Plague Beast büszkék lehetnek erre a kártyára. A tény, hogy nincs limit a lap képességén elég veszélyessé teszi, de fontos azt figyelembe venni, hogy ez a lap nem fogja egymaga megnyerni a játékot. Személy szerint nem értek egyet azzal a gondolattal, hogy a kettőbe kerülő combat egységeknek kellene megnyerni a játékot, de azzal sem, hogy a drága egységeknek csak egy nagy rakás statnak kell lenniük, mindenféle képesség vagy trükk nélkül. Szerencsére erre az egységre egyik sem igaz. Nem fog hatot ütni, mint az Ymgarl Genestealer, de ha ez az egység egy combat round végén már másodszor váltja ki a képességét, akkor az ellenfélnek ritka mazochistának kell lenni, hogy ne ismerje be, lefőtt a kávé. Az ötbe kerülő egységek szempontjából az a legfontosabb, hogy jelentős problémát kell okozzanak az ellenfélnek a képességükkel és No Mercy!, illetve néhány attachment mellett ez a lap képes rá. Mint már mondtam, nem hiszem, hogy egész bolygókat fog egyedül felkoncolni, de a jelenlegi olcsó hurkák ellen mindenképp hatásos lesz. Egy esetleg két darabot ajánlok kipróbálásra, messzemenően a csomag legjobb lapja.

Ricsi (3/5): Jó, jó. Itt valószínűleg a „puding próbája az evés” alapon majd futni kell vele pár kört, de egyébként korrektnek látszik. Azért az Ymgarl Genestealer még mindig jobb szerintem, az a 3-as ATK kicsit kevés öt pénzért. Egy kalapácsot odaadnék még egy ATK pontért. Sajnos tokenek leütése után sem áll fel, ami szomorú, mert így a kimérák szét tudják tépni alkalomadtán.

Peti (5/5): Valószínűleg az egyik legerősebb elit a játékban. Mást nem is tudok nagyon hozzátenni.

Acid Maw
Márk (4/5): Épp eleget játszottam Aun'shival, hogy tudjam mennyire erős ez a képesség, amit nem is fogok tagadni. A nagy kérdés az, hogy ez megér e kettő resourcet. Szerintem mindenki két másodperc alatt összerakta ezt a lapot meg a Striking Ravenert, de ez hét resource ami hármat üt. A képesség maga Armorbane+, de csak ennyi. A Big Goff Choppa hasonló, mivel az extra két sebzésnek a legtöbb preventen át kell ütnie, kivételt főként az Indomitable képez. Én nem szeretek olyan attachmentekkel játszani, amiket csak army egységekre lehet tenni, viszont ha valakinek ez nem probléma, akkor ez a jobb attachmentek közé tartozik. Kipróbálni mindenképp érdemes.

Ricsi (4/5): Ez egy frankó attachement, gyakorlatilag armorbane-t ad, de bármilyen képességből jövő sebzés is preventálhatatlan lesz tőle (pl. Volatile Pyrovore), és warlordokra is működik, ha értitek mire célzok .

Peti (3/5): Az esetek többségében sima armorbane-t jelent a lap. Ezen kívül extra felhasználási mód, hogy a Volatile Pyrovore halálakor is védhetetlenül sebez, meg az Indomitable/Iron Halo/Kustom Field Generator nem működik ellene. Örülök, hogy ez a lap létezik, de kettőért én most nem játszanám. Hátha a jövőben lesz jó felhasználása.