Warhammer 40.000 Conquest LCG - Boundless Hate értékelő

Szerző: admin / Kategória: LCG - Warhammer 40.000 Conquest cikk / Dátum: 2016.02.01 09:25

 

 

Warhammer 40.000 LCG, Boundless Hate értékelő, kibeszélő Márk, Ricsi és Péter tollából.

Az értékelés:
5/5 = mindenképp játszható
4/5 = érdemes kipróbálni, korrekt lap
3/5 = egy darab belefér a pakliba, de nem lep meg, ha több is
2/5 = nem ajánlom, ki lehet próbálni, saját felelősségre
1/5 = olyan lap, ami túl sokat kér, túl keveset ad

 

Ba’ar Zul the Hate-Bound

Rábaközi Márk: Kill! Maim! Burn!
Végre megérkezett a játék egyik legegyedibb warlordja, amit mindenkinek érdemes legalább kipróbálni. Az, hogy a warlord maga mennyire erős már más kérdés. A Chaosnak már van egy meglehetősen erős warlordja, ami elég erőteljesen definiálja a frakciót, tehát ennek a warlordnak elég sok dolgot kell felmutatnia, hogy a kettőt sebző warpstormot kompenzálja. Maga a warlord a hale oldalán 5 "shield", de ezzel van két elég nagy probléma: a warlordnak ott kell lennie, miközben semmi sebzést nem ad a csatához, illetve az egységnek túl kell élnie a damaget, mivel ez egy reakció. A bloody oldalon 3/11, de azt fontos észben tartani, hogy ha meghal, akkor vége a játéknak. Általában azért nem érdemes a warlordot ütni az első pár körben, mert viszonzásul az ellenfél elég sok unitot fog megölni, ami jelentős hátrányhoz vezethet, ha nem sikerül befejezni a warlordot. Bloody warlordokkal általában a visszavonulás az első lépés, és ha ezzel is az lesz, az eléggé gagyi. Az átlag warlordnál ha rosszul megy egy csata, akkor csak hoppá bloody, ennél a warlordnál viszont hoppá lose. Amúgy meg lehet, hogy ez a warlord csak az agresszióról szól, mint a legtöbb AM warlord, és a harmadik körre olyan kritikus tömeget szed össze, amivel nehéz elbánni.

3/5

Ilyés Richárd: Szerintem ennek a warlordnak két előnye van; egyrészt nagyon jók a statjai a bloodied oldalán, másrészt Khorne hős, ami a 40K világában legalább akkora menőség mint a fröccsöntött lila pávörréndzser az oviudvaron. Elsőre a képessége is előnynek tűnik, de azért egyből nem szabad bedőlni: csak egy bolygón belül működik (nem úgy, mint Old One Eye-nál), plusz, a megmentendő egységnek először le kell nyelnie a sebzést, mielőtt mozgatunk (nem úgy, mint Old One Eye-nál). Khorne nagyon utálhatta ezt a bolondot, mert amíg él 0-t üt, tehát ha esetleg command snipeolnánk, akkor a battle abilityt fixen bukjuk, ha nincs egy egységünk, aki meg is nyeri a csatát. Na de ha már bloodied a hős, akkor meg érdemes figyelni, láttunk már hőst 10-eket ütni (Coteaz? Ragnar?). Én egyelőre úgy érzem, mintha nem jelent volna meg még minden lap ehhez a hőshöz, úgyhogy önmagában nálam csak ennyi pontot ér.

2/5

Fazekas Péter: Barzul azért jó, mert nem a szokásos felállást követi. És ezzel megállt a tudomány. A képessége csak reakció, így nem tartja életben azokat, akik meghalnak a bejövő sebzéstől (rád nézek, Alpha Legion Infiltrator). A nullás támadása miatt nem tud érdemben command snipeolni. Ahhoz, hogy használható legyen, véressé kell tenni, de akkor visszavonul a csatából. Amikor pedig átfordult, hiába van 11 élete, de nem izmozhat sehol, mert hamar meghal. Nem látom, hogy ezt a nagy hátrányt hogyan tudná előnnyé fordítani. A szuper signature squadja miatt adok neki egy hármast, de egyelőre én bottal sem piszkálnám. Remélem, hogy nálam jobb káoszos játékosok hamar rám cáfolnak.

3/5

Ba’ar Zul’s Cleavers
RM: Elég nehéz rosszat mondani erről az egységről, a négyért 2/5ös egységek amúgy is elég korrektek és ez eggyel olcsóbb. Én fontosnak tartom, hogy háromba kerüljenek a signature unitok, mert általában ezek értelmes combat unitok valami jó képességgel, tisztelet a kivételnek. Nyilván fontos, hogy ezek le tudják bloodyzni a walordot ha kell és odaütni négyet, ami fontos, mert túlüthet kettes shielden. Ha warlord nélkül használjuk a képességet, akkor a végeredmény egy támadásra egy 4/3 unit, ami nem rossz, bár a Noise Marine Zealotok nem a frakció legjobb lapjai. Warpstorm mellé jó a sok élet és sokad ad az agresszióhoz.

4/5

IR: A warlorddal szemben ez egy nagyon korrekt egység. Van rajta kalapács, jók a statjai, jó az abilityje, jó a szinergia a főnökkel, ráadásul a képessége action, tökéletes időt húzni, ha úgy van. Még sok ilyet.

5/5

FP: Khorne Berzerker, csak több élete van, és nem kell megvárni, hogy megüssék? Jöhet azonnal. Természetes kiegészítésnek tűnik mellé a Sowing Chaos, mert háromba kerülő egységként őt nem érinti a Flamerrel és a Nurglinggel szemben. A jobb signature egységek közül való.

4/5

 

Blood for the Blood God

RM: Skull for the Skull Throne! A Khymerák gennyes kelések szimfóniájaként fakadnak ki ettől a laptól, ami 1 resourceért nem rossz. Ha ez a lap neutral lett volna, elég sok probléma megoldódna, mert bár nem rossz, haszna főleg csak kis unitok ellen van. Szerencsére van shield a lapon és nem kell belőle hármat játszani, mert lesz olyan helyzet, amikor nevetségesen jó, és olyan is, amikor meglehetősen gagyi.

4/5

IR: Király! Leveri a tokeneket, a hős magára tudja húzni a ránk kiosztott sebeket, így a ránk tolt hatás minimalizálható, ha szükséges.

4/5

FP: Olcsó miniwarpstorm, ami kinyírja a kimérákat. A jelenlegi swarm metában erős, de egy leendő elitesben elég gyenge lap. Extra szinergiaként aktiválja az Urgult Mátyás trónos paklijában.

4/5

 

The Butcher’s Nails
RM: Elég kevés olyan signature attachment van, amit az ember nem nagyon akar eldobni, még akkor se, ha szükséges. Szerintem mindenki játszott eleget Catoval vagy ellen, hogy tudja, egy hármas armorbanet ütő warlord nem vicc, a brutal képesség pedig veszélyessé teszi a warlordot még a hale oldalán is. Ez talán a legjobb signature attachment.

5/5

IR: Ez egy nagyon jó cucc, kár, hogy egyre több lesz az attachment (és support) hate a metában, nameg csak 1 copy van belőle. Persze első körben/sebzés nélkül természetesen ezzel is csak 0-t üt a hősünk.

4/5

FP: A Barzullal kapcsolatos kételyeimen az sem változtat, hogy armorbane lesz a bloodied oldalán. Egyelőre nekem ez prémium hármas shield.

3/5

Kaerux Erameas
RM: Elég sok warlordnak valami random képességgel ellátott low impact supportja, de ez nem az. Az ellenséges command unitok kigyomlálása és a bolygó képességének kiváltása hasonlóvá teszi a Ksi’m’yen Orbital Cityhez, ami a játék egyik legjobb supportja. Az egyetlen probléma az, hogy az ellenfél nagy eséllyel tudni fogja mi lesz kiváltva, de ettől még agresszió mellé tökéletesen illik, mivel nem lesz arra ideje, hogy törődjön vele.

5/5

IR: A mechanika ötletes, de még nem látom mennyire lesz jó. Néha nagyon, néha egyáltalán nem. Egy jó bolygó-felállás mellett ráadásul megfelelő harci erő is kell a bolygóra ahol csatát szeretnénk kiváltani, ami egy okosabb ellenfélnek világosan közli a szándékainkat (hiszen a support is lenn van a boardon). Supportoknál szerintem a legelőnyösebb, ha fixen jó az effekt, itt ezt nem érzem. A "néha igen, néha nem jó" lapoktól meg egyébként is ódzkodom.

2/5

FP: Lenyom egy csatát, még az első bolygó előtt, potenciálisan aktiválva valamilyen szuper képességet (Tarrus, Plannum, Atrox Prime, Iridial), ami sorsdöntő lehet. Egyik legjobb support a játékban.

5/5

 

Archon Salaine Morn

RM: A Dark Eldar az egyetlen frakció, amit még ki sem próbáltam, ezért csak az ellenfél oldaláról van belátásom a dolgokra. Azt kell mondjam, az FFG elég amatőr módon kezeli a jelenlegi helyzetet, ha régi AGoT-ról lenne szó már a lapok fele restricted lenne, de félnek a 10 oldalas restrict listától. Ha azt akarják, hogy az emberek váltsanak, azt nem közepes opciókkal fogják elérni. A Space Wolfok megmutatták, hogy egy ciklus felét szinergiára alapozni nem elég ahhoz, hogy az életképes legyen. A warlord képessége nem annyira rossz, mint amennyire annak látszik, mivel ha jönnek értelmes egységek 12-15 raider és kabalite mellet körülbelül kihozható 1-2 körönként az egy resource, aminél többet Cato se hoz egy kompetitívebb meccsen. Nyilván a jelenlegi opciók mellett a képesség nem csinál sok mindent, de nem is erős annyira, hogy bármikor erőltetni kellene.

3/5

IR: Jó statok ergya képességgel, ő se fogja leváltani Kithet. Majd ha kapunk jó sok Raidert meg Kabalite-t, akkor... ja, akkor se. (Lsd. lejjebb.)

2/5

FP: Erre volt szüksége a dark eldaroknak: egy trait alapú warlord után azonna jön egy másik! Ráadásul nagyon jó traiteket választottak neki, a command nélküli kabaliteokat és az egy szem Helion Gang-et. Értem, hogy az lenne a nagy ötlet, hogy majd egy csomó pénzt megspórol és utána eliteket és minden jót tud venni, de a jelenlegi lapokkal ez nem tűnik működőképesnek. Egyelőre szerintem működésképtelen, de később, elegendő trait szinergiával jó döntési helyzet lesz, hogy az ingyen kiméra, vagy a pár összespórolt pénz éri-e meg jobban.

3/5

 

Shadowed Thorns Pillagers
RM: A kettőért 1/2/2 unitok random képességgel a legnulamasabbak, bár az ambush talán a legjobb, amit rájuk lehet aggatni. Ez egy meglepően korrekt kis lap, piros bolygón egyért egy commandos unit, csata közben meg Eager Recruit ami a jobb SM combat trükkök közé tartozik. Nyilván nem piros planeten ugyanez csak kettőért, de a flexibilitás megéri és sokszor lesz, hogy az ellenfél két resource mellett Archon Terrorra készül, de meglepetésként ezt kapja.

4/5

IR: Az árához képest nagyon jó a tudása és a statjai, de az egész metát tekintve a 2/2 kicsit kevés. Az ambush szerintem sokat dob rajta; az Eager Recruittal szemben viszont őt érdemes lehet akár megvédeni is későbbre a kalapács miatt.

4/5

FP: A játék számomra legkiábrándítóbb signature egysége. Nem azért, mert gyenge lenne, hanem mert hiányzik belőle az ötlet. Szerintem a signature lapokba kéne a legtöbbet beletenni, mert velük találkozunk a legtöbbet, és az egyszerű ambush az nem váltja meg a világot.

3/5

Inevitable Betrayal
RM: Ez egy elég érdekes event, mivel egy rakat blank command dork ellen nem ér sokat, de olyan pakli ellen, ami szereti, ha nem csak flavour text van a szövegdobozban, nagyon korrekt. Talán ez az egyetlen lap, ami érdekessé teszi ezt a warlordot. Sokkal többet nem lehet hozzátenni, mert nyilvánvaló lesz, mikor érdemes kirakni. Lesz amikor játékot nyer, lesz amikor egy shieldet ér.

4/5

IR: Erre még soha senkinek nem volt szüksége szerintem, a közeljövőben nem is igen lesz.

3/5

FP: A warlord csomag legjobb lapja. A Death Guard Infantry kirobbanó sikere megmutatta, hogy képesség nélküli egységekkel milyen jó játszani, és ez a lap bónusszal garantálja ezt az érzést.

4/5

 

Last Breath
RM: Ez egy meglepően erős lap, persze csak akkor, ha az ellenfél is erős lapokkal játszik. Nyilván lehet shieldelni, de ha esetleg egy Blood Angel Veterán bekap ebből egy sebet, az majdnem egyenlő egy routtal, mivel a fázis végéig hat. Coteaz garbage party ellen már annyira nem jó, de akkor meg három shield ami kelleni is fog. Szerintem az ellenséges warlordra alapozva el lehet dönteni, hogy érdemes e kirakni vagy nem, ha már a kezdőkézben ott van.

4/5

IR: 3-as shield, ezért legalább két pontot ér.

2/5

FP: Feltehető Caius Wrothra is, de a hatás attól függ, hogy kik az ellenfelek. Értelmes harci egységek ellen nagyon gyorsan le kell kapni a hordozóját, mert hosszú harcban felőrli az ellenfelet, ami Avetys esetében nehéz lehet.

5/5

The Nexus of Shadows
RM: Ez a lap nyilván a csomag gegje, egy economy support, horribilis átváltási rátával. Ettől függetlenül van, amikor sok a resource de kevés a lap és hirtelen nem is annyira rossz. A random signature supportok nem jelentik a világ végét, és ez legalább nem kettőbe kerül, csak egy van belőle a deckben, túl lehet élni.

2/5

IR: Lapot húzni szeretek, de nem ilyen áron. Sokáig gondolkodtam, hogy az attachment vagy ez a gyengébb lap, de végülis mindegy is.

1/5

FP: Ez a leggyengébb signature location, amit valaha láttam. A képességét úgy fordítanám le, hogy fizess három pénzt azért, hogy ezt a lapot lecseréld egy másikra. Aztán ha a hős képességéből összejön egy vagyon, akkor két pénzért jár egy lap. Ez így soványka.

2/5

 

Neophyte Apprentice
RM: Egy resourceért egy command, az átlag deckekben érdemes ezekből nyolc és tíz darab között játszani, abban erősebbek a kettőért kettő commandos egységeknél, hogy bolygókat sokkal könnyebb contestelni velük és flexibilissé teszik a kezdő kezet. Erre a lapra egy Black Templar Drop Pod Assaultot, és ami szerintem fontosabb, egy pakli keverést tettek. Ez a legjobb fajta szinergia, mivel nincs igazán extra költsége, ha ez a lap kettőért jönne, akkor lehetne mondani, hogy van. Nyilván a káplán mellett érdemes lesz majd játszani, de a nagy kérdés, hogy mennyire kell erőltetni a szinergiát más warlordok mellett is. Nyilván lesz, amikor ez berak egy korrekt Black Templar unitot és totál blowout, de lesz, amikor csak megkeveri a decket. Ebből a szempontból hasonló az Earth Caste Tacticianhoz, amit én játszottam akkor is, ha csak 6 target volt a deckben, mert random value. Ez a lap is hasonló, sőt miután kevertet, azt se lehet mondani, hogy leraktam minden jót a pakli aljára. Érdekes kérdés, hogy melyik jobb a 10th Company Scout, vagy ez. Nyilván az előző többet üt és többször is lehet vele ütni, de szerintem, ha van 4-6 target a deckben, akkor egy 2-2 split belefér.

3/5

IR: Ez jelenleg vagy egy rossz Void Pirate, vagy egy rossz harci egység, nézőpont kérdése. Ha commandra használjuk, akkor értelemszerűen 1 forintért 1 kalapács, amit szeretnénk, de én a kártya/resource bónuszt az 1 ATK fölöttinek érzem, így ehelyett maradnék a kalózoknál. A képességéhez pedig kell valami, hogy meg tudjuk pumpálni az erejét (pl. egy Catachan Outpost), különben az 1 ATK-ot nem túl nehéz shieldelni általában, de még akkor is elég necces a képessége - több jó Black Templar kellene még hozzá, hogy megérje játszani. Érdekes, hogy non-loyal, lehet kapunk pár non-loyal Black Templart még?

2/5

FP: Ez az egyért egy commandú egységek csomagja, amit csak támogatni tudok. Bárhogy is nézzük, a játék alapja a gazdaság, emiatt sok comandolós lényt kell betenni a pakliba. Ezek az új, kis egységek megnövelik a változatosságot ezen a téren, ami mindig jó. Ezzel együtt ezt a lapot a lehető legszűkebb környezetben lehet csak használni, egy full (egyelőre nem létező) Black Templaros pakliban. A képessége, hogy átváltozhat valami naggyá, gyakorlatilag arra jó, hogy az ellenfél kidobálja a shieldeket a kezéből. Ráadásul ahhoz, hogy jól működhessen, kell vagy 12+ célpont, hogy ne menjen a keresés üresbe. Nagyon niche kártya, amiért kár, mert a pakli megkevertetésével új mechanikát hoz be a játékba. Később viszont akár még a Holy Sepulchre is visszatérhet miatta.

3/5

The Black Sword
RM: Biztos vagyok benne, hogy ha valaki szereti a loret, akkor a Chime of Eons oldalakat fog regélni erről a lapról. Azok számára, akiket annyira nem érdekel, elég annyi, hogy a Black Templarok a csaták előtti este meditálnak és azok a testvérek, akiknek látomásuk van az Emperorról jelentik azt a káplánnak, hogy kinevezzék őket Emperor's Championnak. Ekkor kapnak egy Black Swordot, egy Armour of Faithet és azt a feladatot, hogy megkeressék az ellenfél bajnokát és párbajban legyőzzék, ugyanúgy ahogy ezt Sigismund, a Black Templarok első High Marshalja tette. Ha valaki szeret Nocturne-Ultima Storm Bolterrel játszani, amit százból egy játék során rak ki és csak a shield miatt van a deckben, akkor kicserélheti erre a lapra, ha a káplánnal játszik. A képesség maga zseniális, az egyik kedvenc lapom, a Firedrake Terminator duplája, Crushing Blow mellett elég nehéz támadásokkal megölni azt az egységet akinél a kard van. (A Crushing Blow nem hat a kardra, mert a sebzésnek SM egységből kell jönnie, nem attachementből. FP)

4/5

IR: Nekem tetszik ez a lap, az összes Iron Halo-val "fogott" shield slotomat lecserélném rá, ha most lenne egy Mavros paklim, amiben lenne Iron Halo shieldnek. Mavros mellett kicsit több értelmet is nyerhet alkalomadtán, mert az ő attachmentje nem relic és célpontot is találhatunk neki (pl. a signature nagy dögöt). Az Iron Halot én talán egyszer játszottam ki egyébként, így azt hiszem, lehet enélkül is élni, de mindenképp ki fogom próbálni, ha kijön az új SM hős.

4/5

FP: Fejlesztett Repulsor Impact Field, cserébe csak Black Templarokra működik. Ugye ők azok a fickók, akik amúgy is csökkentik a bejövő sebzést, és cserébe kapnak bónuszt is. Úgy tűnik, hogy ennek a traitnek az lesz a kifutása, hogy nem akarom őket ütni, de muszáj, mert nincs más a bolygón. A két shield miatt

4/5

Sacaellum Shrine Guard
RM: Egyért egy command, kellenek ezek a lapok, mondjuk nem pont az AM-nek, de ezen a ponton ideje elfogadni a frakció identitását. Nézőpont kérdése, hogy valaki ebben command, vagy combat unitot lát és a rendeltetése is ettől függ. Ez zöld planeten egy Tallarn Desert Raider, ami garantáltan fog ütni egyet más planeteken is. Ha command unitnak nézzük, akkor tizenkettő egy tucat, érdemes azt használni, ami tetszik. Amennyiben valaki olyan AM decket akar játszani, amiben nincs háromba kerülő lap, akkor ez még egy adag dork, ami tökéletesen meghal és zöld planeten, vagy azért mert Soldier, üthet hármat, ami azért nem rossz. Érdemes észben tartani, hogy ha van rajta egy damage és haza megy, akkor meghal és rajta van az Ally trait, ami egy AGoT-ból örökölt hate trait, de jelenleg meglehetősen jelentéktelen.

3/5

IR: Az egyik legjobb, ha nem a legjobb lap a csomagban, szerintem nagyon nem is kell magyarázni, hogy miért. Kevesebb Void Pirate/Rogue Trader proxyra lesz szükség a közeljövőben.

5/5

FP: A kedvenc kis egységem a csomagból. Egyrészt a két szövetséges faj kap zöld bolygós techet a sajátjuk mellé (SM-kék, ork-piros). Másrészt elgondolkoztatja az AM játékost, hogy mit szeretne játszani. Számszerűen ez egy 3/2-es tud lenni zöld bolygón, így maximum ugyanolyan erős, mint egy Tallarn Raiders. Bolygóhoz kötődik, nincs szüksége hős jelenlétére, cserébe hat rá az ally hate (Despise!) és ha odébb pingelik, akkor azonnal meghal. Örülök a létezésének az előálló választási kényszer miatt.

4/5

Troop Transport
RM: Végre itt van az első, nem signature, guardsman termelő lap. Szerintem az AM jelentősen szenvedett ennek a hiányától és meglep, hogy ennyi időbe telt az FFG-nek balanszolni egy guardsman Snotling Attackot. Ettől még szerintem jó munkát végeztek, ez a lap, ha minden jól meg, persze warlordtól függően, nulláért ad két 2/2-es egységet, ami elég jól hangzik. A limited zseniális rajta, megoldja az első körös teljes túlerő problémáját és az ellenfélnek nem kell Promotiontől félnie, ha az első actionunk ezt lerakni, ami egy korrekt hátrány. Mivel support, nincs rajta shield és nem lehet kirakni ha command közben húzzuk, ami mind hátrány, viszont mivel a képesség action, majdnem felér egy Drop Pod Assaulttal, amiről az ellenfél tud. Azért, mert az összes AM warlorddal jó és mert nem kerül semmibe, szerintem ez a csomag legjobb lapja, de mivel limited, ha játszunk Pormotiont is, nem játszanék kettőnél többel.

5/5

IR: Hirtelen mindenkinek nagyon megtetszett ez az új support, de én azért félnék tőle. Először is "Limited." - vagyis ha letetted, akkor a promotionről lemondhatsz az adott körben. Az effektért pedig el kell dobni, tehát az egyetlen előnye, hogy én döntöm el egy adott ponton, hogy mikor dobom be 1 vagy 2 tokenért. Szerintem ez leginkább Coteaz játékánál számíthat; előfordulhat, hogy nincs már mit feláldozni, ezért megy el egy csata, de egy unittal nyernénk. Ez szerintem ritkán fordul elő - vagy kikapunk rendesen, ahogy kell, vagy nyerünk, ritkán számít egy (vagy két) token. Worr signature supportja mellett már komolyabb kellemetlenségeket okozhat; előhozhatja azt a végtelen rekurziót, amikor az ellenfél azért nem tud nyerni egy bolygón, mert nem tud elég egységet leütni ahhoz, hogy ne kapjunk újakat, amik a következő körben szintén termelik tovább a tokeneket. Itt az sántít egy kissé, hogy Worr supportja önmagában is erős lap, továbbá, önmagában kitéve egy Troop Transportot pedig nem sokat érünk el.

2/5

FP: A kedvenc lapom a csomagból, mert mindhárom AM hőst erősíti, és egymástól eltérő módon. Coteaz a legegyszerűbb, mert bármikor kaphat feláldozható embert, ahová csak szeretné. Strakennek 2/2-es egységek az AoE-k után, Worrnak pedig segít pörgetni a Forward Barrackot. Utóbbinak ráadásul erősíti a signature eventjét is, mert nem tudhatja az ellenfél, hogy mikor alakul át egy bolygó zöldre és érkezik a vártnál több token.

5/5

Front Line ’ard Boyz
RM: Ez a lap Nazdreg mellett egy Rugged Killa Kans, a redundáns brutal nélkül, de egy nagyon erős control képességgel. A Fire Warrior Elite az egyik kedvenc lapom, mert elveszi az ellenféltől a választás lehetőségét, ami nagyon erős, de maga a lap elég gyenge, attachmentek nélkül. Brutal a tökéletes megoldás erre, Nazdreg talán az egyetlen warlord, akit érdemes erővel megverni, mivel senki mást nem éri meg ütni, viszont ha kint vannak a tökik, akkor erre nincs lehetőség. Nagyon korrekt opció az orkok számára, akik szerintem megérdemelnek pár jó lapot.

4/5

IR: Furcsa ez a lap, megelőlegezem neki, hogy jó, persze a megfelelő pakliban. Szerintem pont eggyel kerül többe, hogy igazán széles körben játszott legyen (vagy ennyiért legalább lehetne 3 ATK-ja), de majd meglátjuk, hogy mit hoz az idő. Ba'ar Zul mellett, ha az ork szövetség jobbnak bizonyul, szükséges lap lehet, viszont arra számíthatunk, hogy ő lesz az első, akit hazaküldenek, vagy csak simán leperzselnek a bolygóról.

4/5

FP: Ez a lap Strakennek és Nazdregnek lett kitalálva. Előbbi kap egy warriort, aki megvédi őt és így több plusz sebzést okoz a képessége, utóbbinál pedig életben maradnak a brutális egységek. Az AM lapokkal együtt el tudom képzelni, hogy ez nagyot mozdít majd előre Strakenen.

3/5

 

Ramshackle Truck
RM: A Goes Fasta! keyword meglehetősen furcsára sikeredett, mivel agresszivitást sugalló egységeken van főként, viszont kéri, hogy a warlorddal commandot snipeolj és ne nagyon kapd meg a kezdeményezést. Ez az egység a plusz négy élet nélkül elég borzalmas, a plusszal pedig csak 1/1el nagyobb, mint egy Goff Nob, illetve két commanddal több. A probléma az, hogy ha kerül rá három seb és haza megy, meghal, illetve az ellenfeled nem fog a warlordjával arra a planetre menni, ahol egy hetet ütő egység van, hogy elvegye a kezdeményt, csak ha nagyon muszáj. Nyilván lesz olyan alkalom, amikor lehet három planettel nyerni, az ellenfél kezd és képtelen lesz legyalulni a hét életet, de ezzel nem lehet garantáltan számolni.

2/5

IR: Önmagában az artwork legalább 10-et ér 5-ből.

5/5

FP: Egyre jobban közeleg az ork elit deck, káosz supportokkal megtámogatva. Ezt letenni egy fontos későbbi kék bolygóra commandolni a két kalapácsával, és a leendő Corrupted Teleporticariummal folyamatosan fenyegetni az érkezésével bárhová, az nagyon ijesztő lesz. És még az Ork Landát is erősíti! 

3/5

 

Rok Bombardment
RM: Jó példa ez arra, hogy az FFG nem akar az orkoknak okos (értelmes) combat trükköket adni, csak random vagy overcosted dolgokat. Az orkoknak elég sok szituáció-függő két shieldes lapjuk van, ami remek, mert lehet őket variálni. Ez a lap például nagyon jó sok kis unit ellen (khymera), a Battle Cry pedig nagyobb unitok ellen jó, hasonlóan a Squiggify-hoz. Nem játszom elég orkot, hogy tudjam, mi lenne a jó arány, de opciónak ott van és mivel kettes shield, rosszul sem lehet vele járni.

4/5

IR: Még nem jöttem rá, ez a lap mit csinál, de legalább 3-at játszanék belőle.

4/5

FP: Ork combat trükk, ami nincs túlárazva? Ilyen még nem volt! Bünteti a swarm jellegű paklikat, főleg az egyes életű dark eldarokat, ami el fogja tolni a játékot a drágább lapok irányába. Ez jó dolog, remélem még sok ilyen hatású lap lesz a ciklusban, és nyáron már több elittel játszunk.

4/5

Dire Avenger Exarch
RM: Én amúgy is szerettem játszani Fire Warrior Eliteket az Eldarok mellett, mivel sok squishy egységük van, akiket meg kell védeni. Nyilván ez a lap nem véd meg mindenkit, de a Wraithguardot és Starbane Councilt igen, akik amúgy is a fő célpontok. Baharroth mellé sajnos annyira nem jó, mert a nyomi signature unitok warriorok. Jó példa ez a lap a Prophetic Farseerrel szemben arra, hogy lehet ezeknek 2/4-es egységeknek olyan képességet is adni, ami, bár nem a világ legjobb dolga, de nem totál random és felesleges. Egy darabot szerintem érdemes berakni Eldorath mellé.

4/5

IR: Hát, amúgy erre úgy adok 3 pontot, hogy nem biztos, hogy én ezzel akarok játszani. A kimondhatatlan nevű új Eldar hős mellett ez egy kicsit jobb lesz, mint magában, de azzal a hőssel se biztos, hogy akarok játszani.

3/5

FP: A második tank a csomagban. Remélem, hogy nem kap mindenki ilyet a ciklus során, mert az csak erősítené a „point and click” jellegű trükköket és a hozzájuk tartozó hősöket, főleg Kithet és Catot. A kérdés az vele kapcsolatban, hogy a törékeny hős megvédése (Baharroth) vagy a trait szinergia (leendő autarch) mennyire teszi használhatóvá. Nem nagyon tudom igazán értékelni, ezért egyelőre adok neki egy hármast, de lehet, hogy ez nagyon hamar feljebb kúszik majd.

3/5

 

Mind War
RM: Ez egy egybe kerülő Suppressive Fire, amit néha nem is lehet kijátszani. A Suppressive Fire nem a legjobb lap, mivel mindenki arra gondol, amikor berakja a deckjébe, hogy lesz majd valami random command unit, amivel el lehet tolni, aztán amikor nincs, és a lapnak van valódi costja, akkor hoppá, egyes shield. Ezt a lapot szintén Eldorath mellé ajánlom, mert a Council psyker, de szerintem nem érdemes egynél többel játszani. A képesség nem rossz, de lesz amikor ki se lehet rakni, viszont jobb mint a legtöbb random olcsó Eldar event.

3/5

IR: A psykerek a Warlock Destructor kivételével még nem nagyon nőttek a szívemhez, 3 egység mellé pedig nem hiszem, hogy betenném. Ez még később lehet jobb, de valahogy a Suppressive Fire se lett eddig a kedvencem. Ha több elite lesz játékban (talán efelé tendál a meta), akkor meg nem biztos, hogy érdemes erre helyet pazarolni majd. Persze, lehet a fent emlegetett hős mellé majd kelleni fog.

2/5

FP: Eldorath nagyon fogja szeretni, mert az emberei és a Warlock Destructor is psykerek. Egyszerű, könnyen hozzáférhető soft controll.

4/5

Exploratory Drone
RM: Ez talán a legjobb egyért egy commandos egység a játékban, bár nem hiszem, hogy a Tau lenne az a frakció, aminek szüksége van rá. Ha nem mirrorról van szó, nagyon nehéz unitokkal command snipeolni és a két élete meglepően releváns. Az egyik legviccesebb dolog, hogy ha az ellenfélnek nincs Crushing Blowja és Sicarius Chosennel elráncigálná a drónt, akkor ugyanabban a response ablakban el lehet mozgatni a planetről. Elő lehet keresni Earth Caste Techniciannal. Én nem sok lapból szeretek hárommal játszani, de szerintem ez a lap megérdemli.

5/5

IR: Személyes kedvenc a Boundless Hate-ből, egy olyan lap ami a deployment fázisban ad kontrollt. Képzeljük csak el a következő helyzetet: kitesszük, az ellenfél szembe letesz vele szemben egy 2 kalapácsos egységet, mi ahelyett, hogy megrémülnénk, eldönthetjük, hogy ráteszünk egy promotiont, vagy elhúzzuk és egy szomszédos bolygón alkalmatlankodik tovább. Arról nem is beszélve, hogy drón, tehát a majom (Earth Caste Technician) elő tudja keresni. Kár, hogy loyal.

5/5

FP: Egyszerű, olcsó, ha odamennek vele szembe, akkor átugrik a szomszédba. Ha kell, én is átküldhetem, ha odarakok mellé valamit. A tauk eddig sem használták nagyon a Tradert és a Piratet, mostantól még kevesebb okuk lesz rá.

4/5

 

Prudent Fire Warriors
RM: Fáj nem látni egy kettes egységen commandot, de szerintem nincs ezzel akkora probléma. El kell ismernem, nem szeretem a kettőbe kerülő combat egységeket, de ez talán a legjobb. Úgy érdemes erre a lapra gondolni, hogy ez a karácsonyfa, amire rá lehet aggatni a dolgokat és pont ezért az, hogy nem kerül négybe pár extra statért és command ikonért, teljesen jó. Egy Stealth Cadre és Ion Rifle mellett ez egy 7/5-ös egység, amit ha megölnek Klaivexxel, akkor az nem tragédia. Ha valaki szereti felpakolni a karácsonyfát, ez a tökéletes lap hozzá, ne tévesszen meg senkit az, hogy ez a lap nem visz commandot, nem az a feladata.

4/5

IR: A Tauban minden olyan egység, aminek 2-nél több HP-ja van, legalább 4 pontot érdemel egy ötös skálán. Ezen ráadásul egy jó képesség is van - ami főleg Shadowsunt segíti majd. Persze az ellenfél igyekszik majd őt leütni utoljára (hívhatjuk ezt Enraged Ork-effektnek), azért mégis "zavaró", hogy 2 pénzért csak egy 3 droptól hal meg, és még a képessége is értelmes. Sajnos a kalapács lemaradt, azt hittem az csak különböző szörnyszülött Tau-szövetséges fajzatoknál van így (krootok és egyéb állatfajták).

4/5

FP: Nincs commandja, de a képessége gyakorlatilag lap- és erőforráselőnyt jelent. A megfogalmazás is jó, a „leaves play” sokkal nagyobb teret hagy a használatra (pl: Calamity vagy Klaivexx ellen is), mint bármi más. Pár példány bárhol megjelenhet innentől kezdve.

4/5

Auxiliary Armor
RM: Ez egy kicsit rosszabb Stealth Cadre két shielddel és egy random képességgel. Játszottam elég Shadowsunt ahhoz, hogy tudjam, nem megy jól az a játék, ahol nem sikerül előkaparni az első két körben legalább egy Stealth Cadret. Még ha rosszabb is, akkor is ez egy stat boost attachment, amiből még nem igazán tart ott a Tau, hogy túl sok legyen belőlük, és ha másért nem is a kettő shieldért már érdemes használni. Ha valaki használt Repulsor Impact Fieldet bármelyik pakliban, akkor a csere szerintem indokolt.

4/5

IR: Szerintem kiváló és talán minden Tau warlord kamatozhat belőle, egyszerűen azért, mert az egyik legnagyobb hátránya pillanatnyilag a frakciónak, hogy törékenyek az egységek. Emellet még kettes shield is, hurrá!

4/5

FP: Shadowsunnal nem játszanám, mert a Cadre több bónuszt ad. Aunshinak nem jön be, hogy más fajon erősebb, és az Ion Rifle olcsóbb, ergó ez egy Starblaze lap. Tovább erősíti a már így is (túl) erős commandot, de közben felkészíti a harcra az AM egységeket. És ott a két shield is!

4/5

Soaring Gargoyle
RM: Újabb Hive Mind unit, egy meglehetősen vicces képességgel. Maga az egység kettőért 0/2/3 flying ami elég ramaty, a képesség meg azért vicces, mert Swarm Guard nélkül (+2 élet), nem ér semmit. Ha valaminek van egy sebzése, akkor flying ide vagy oda azt le fogja adni, ezért az egy életes unitokon nem ér semmit a flying. Ennyi erővel ez lehetett volna ambush is. Nyilván ha valakinek összejön, akkor nem rossz és remélem, ha valaki erre adja a fejét, akkor sikerrel jár, bár eléggé kétlem.

2/5

IR: Ez egy nagyon jó 2 drop, a Hellion Ganghez lehet hasonlítani, ami szintén elég népszerű - sajnos erről hiányzik egy kalapács, cserébe kicsit még nehezebb megverni (azt hiszem jelenleg nincs olyan 3 drop ami le tudja ütni). A Hive Mind specializáció szerintem sokat nem számít, tapasztalataim szerint.

4/5

FP: A repülő termagantokat gyorsan el kell felejteni, az a leghülyébb kombó a játékban. Ez a lap arra való, hogy telepakoljuk Swarmlorddal a pályát tokenekkel, aztán Mycetic Spores-zal odamozgassuk az ellenfél hősével szembe, hogy levadássza azt. A repülés miatt legalább háromszor kell ráütni bármelyik warlordnak, így elég ijesztő a bestia, főleg ha regenerálódik is.

3/5

Sacaellum Infestors
RM: Ez egy kettőbe kerülő, egyedi economy location, amit körönként egyszer lehet csak kiváltani és többet kell dolgozni a bónuszáért, mint kirakni egy egységet. Szerintem ez elég jól összefoglal minden terről a lapról. Lehet, hogy jól hangzik, hogy a Scything Hormagaunts infestel egy planetet és mondjuk visszaadja az árát, de akkor még csak a support árát adta vissza. Ha egy economy supportot nemlehet garantáltan kiváltani minden körben, akkor azt nem igazán érdemes játszani, de igazából, még ha ki lehet is akkor se nagyon.

2/5

IR: Ezzel a lappal az a baj, hogy unique, illetve hogy egyelőre az infestation nem annyira gördülékeny még a jelenlegi lapkészlettel; emellett, csak akkor lesz érdemes játszani, hogyha körről körre ki tudjuk váltani, amihez körről körre infestelni kell. Messziről úgy tetszik, hogy a Subject Omega játékban fontosabb lesz ez a mechanika, mint a már kijött warlordoknál, ezért megelőlegezem a 3 pontot - viszont most még nem próbálkoznék vele.

3/5

 

FP: Ebben a pillanatban kevés értelmes infestation lehetőség van a játékban, emiatt nem is nagyon van értelme vele foglalkozni azon a háromféle lapon túl, amiket úgyis betennénk a pakliba (Scything Hormogaunt, Virulent Spore Sac, Toxic Venomthrope). Subject Omega viszont ennél több fertőzést kér majd a képessége miatt. Ez a support szerintem úgy született, hogy a sok szuboptimális fertőző lap szerepeltetését (Spórakémény, Predation, stb…) valamivel ellensúlyozni próbálták. Omegában lehet, hogy három példány kell majd, a többieknél én megvárnám még, hogy több hangsúly kerüljön az infestation mechanikára.

3/5