Warhammer 40.000 Conquest LCG - Deadly Salvage értékelő

Szerző: admin / Kategória: LCG - Warhammer 40.000 Conquest cikk / Dátum: 2016.04.19 13:05

Warhammer 40.000 LCG, Deadly Salvage értékelő, kibeszélő Márk, Ricsi és Péter tollából.

Az értékelés:
5/5 = mindenképp játszható
4/5 = érdemes kipróbálni, korrekt lap
3/5 = egy darab belefér a pakliba, de nem lep meg, ha több is
2/5 = nem ajánlom, ki lehet próbálni, saját felelősségre
1/5 = olyan lap, ami túl sokat kér, túl keveset ad

Gorzod

Rábaközi Márk: Begördülnek a galaxis bádogosai, hogy beadják az Imperium járműveit a MÉH-be. A legfontosabb dolog ezzel a Warlorddal kapcsolatban, hogy nem áll rendelkezésére kettő vagy olcsóbb, két commandos unit és egyért egy commandosból is csak kilenc darab. Őszintén, nekem ez nagyon tetszik, alapvetően az Orkokat elég sok olcsó és nagyon korrekt combat unittal látták el, aggro játékot hangsúlyozva, de ha bárki is Orkot merészkedett játszani, az általában 10+ AM command unittel történt. Tehát, ha valaki ezzel a Warlorddal játszik, akkor az ellenfele tudni fogja, hogy early game lapokra kell mulliganezni, ami szerintem nagyon Ork. Hozzátenném még, hogy a Warpack neve zseniális, mivel nagy általánosságban nem használt lapokat salvagel Gorzod. 3/5

Ilyés Richárd: Gorzod a második frakcióhekkelős warlord Starblaze után, ennek megfelelően egészen jó képességet kapott, az átlagnál picit jobb statokkal. Sajnos egy (többé-kevésbé) rejtett hátrányt is magában foglal a lap: bár egyszerre játszhatunk Astra Militarum és Space Marine járműveket eggyel olcsóbban az alap resource költségüknél (3-ért Assault Valkyrie? Kérem!), semmilyen más lapot nem használhatunk, ami nem az orkoké. Vagyis viszlátot inthetünk a kétkalapácsos command egységeknek, a Suppressive Fire-nek, a Warpstormnak és egyéb nyalánkságoknak. Összességében legalább annyira zárttá teszi a pakliépítést, mint amennyire nyit. Ezt én egyelőre inkább hátránynak érzem, de a jövő még rengeteget frankó járműveket hozhat, na meg frankó ork eventeket, hogy ne szenvedjünk a többi frakció lapjainak hiányától. Ami még nagyon fájó, hogy ha Gorzod el talál halálozni, akkor hirtelen nyerünk egy semmit nem csináló, brutál drága paklit, erre érdemes figyelni. 3/5

Fazekas Péter: Számomra Gorzod az egész Planetfall ciklus legérdekesebb hőse annak ellenére, hogy az elmúlt hét hónapban meg voltam győződve arról, hogy Gozdrog a neve. Nagyon beleillik a sztoriba, hogy az orkok ellopják a leggyakoribb ellenfeleik járműveit, vagy a mekboyok újra működővé teszik a roncsokat. Játéktechnikai szempontból pedig megadja a lehetőségét, hogy ritkán, vagy sosem használt lapok előtérbe kerüljenek. Gorzod az olcsósításával nagyon effektív járműveket tud lehozni: Chimera kettőért 2/4, Raven Guard Speeder és Mordian Hellhound háromért 2/3/3. A csúcs talán az Assault Valkyrie, ami 4/4 flyinggal a legerősebb háromba kerülő egységgé válik a játékban. Nagyon orkos, hogy az effektív egységeknek megvan a hátulütője: nincs hozzáférés más lapokhoz a szomszédos frakciókból. Ez azt jelenti, hogy a commandot csak a Pirate/Trader/Shoota Mob hármas jelenti, a combat trükkök pedig kimerülnek az „olcsó és jól működő ork eventekben”. Egyelőre még most nem váltja meg a világot, de a hamarosan érkező új, kettőbe kerülő AM jármű és a +2 pénzt adó ork egység versenyképessé tehetik őt. 3/5

 

Gorzod’s Wagon:

RM: Külföldön mindennél jobban imádják azokat a lapokat, amiknek sok statjuk van costhoz képest, de van valami hátrányuk cserébe. A Goes Fasta! egy elég fura keyword, mivel igaz, hogy aggroval elég jól elő lehet idézni, hogy az ellenfélnek az első bolygóra kell mennie, de az előző kettő Ork Warlord is akkor tudott csak valamit, ha ott volt a csatában. Ezzel a Warlorddal meg simán el lehet menni snipeolni mondjuk egy két resources planetet, ha nálunk van a kezdemény, még akkor is, ha a deck nem a commandról szól, mert az Ork eventek elég drágák. Lesznek, akik alapjáraton 1/3/3-nak veszik majd ezt az unitot, de szerintem elintézhető, hogy viszonylag sokszor az legyen. 3/5

IR: A közepesnél jobb lap. A 'Goes Fasta!' trait támogatja azt, hogy a warlordunk nem a csatában van (vagy nem ott kezd, hello Tellypad), így szabadabban tudunk kommitálni - amit szeretnénk -, így nem nehéz előhozni a képességét. Ilyenkor egy 1/3/3-as lényt kapunk kettőért, ami kifejezetten király; az Anxious Infantry Platoon ugyanezt tudja, csak egy hátránnyal. 4/5

FP: Ez egy nagyon gyenge egység, ha miénk a kezdeményezés. Leginkább snipeolhatatlan commandként képzelem el, valamint jó az első bolygóra, ha a hősünkkel mi megyünk el commandolni valahová hátra. 3/5

 

Hostile Acquisition:

RM: Nekem bejön, hogy a legtöbb Warpackban van legalább egy lap, amit az ember elolvas és legalább egy mosolyt megenged magának. Ez egy signature lap, amit elég ritkán lehet csak kijátszani, nem mondom, hogy ha sikerül, akkor az nem egy hatalmas blowout, vannak azért korrekt lapok, mint a Wildrider Squadron, amit szokás játszani és el lehet lopni. A probléma csak az, hogy kettőt kötelező használni ebből és húsz játékból egyszer lehet kijátszani. 2/5

IR: Ez a rettenetesnél egy kicsit rosszabb lap. Ha a metában több járművet látunk, akkor néha fog működni, egyébként elég ritka. A rajta szereplő feltétel pedig meglehetősen nevetséges. Lehet, hogy ez nagyon 'flavorful' kártya és a konyhaasztalon vicces, de versenyen nem ezt akarjuk húzni, ha van rá mód (nincs). 1/5

FP: Ez a játék leggyengébb signature eventje, mert ha az ellenfél nem játszik járművekkel, akkor nem csinál semmit. Ha nem Gorzod üt, akkor sem csinál semmit. Ha meg mégis, akkor Gorzod ütéseit mindenki shieldeli majd, vagy hagyja meghalni a célpontot. Ha pedig mégis összejönne a nagy csoda, akkor van egy sérült egységünk. Összesen egy előnye van, hogy ha túlságosan erős lenne majd egyszer ez a hős, akkor ezzel az eventtel majd a mirror meccseken valamennyire kordában tartják egymást. 1/5

 

Kustomisation Station:

RM: Ez a lap akkor igazán jó, ha az Ork lapok közül is inkább vehicle unitokat használjuk és igaz, hogy nem olcsó, de 10-15 vehicle mellett az állandó extra stat tovább nyomatja a costért jó stat témát és Mork's Great Heap megmutatta, hogy az extra hp könnyen benézhető. Amúgy jelenleg az Assault Valkyrie talán a legjobb ár/stat arányos használható unit, a Steel Legion Chimera és a Land Raider megfontolandók, bár a képességük a legtöbb unitre nem fog vonatkozni, illetve a Space Wolf Predator, ami egy elég korrekt aggro lap. 3/5

IR: 3-ért mindenki eggyel nagyobb lesz, az amúgy is nagy dögöket futtató pakliban? Naná! 5/5

FP: +1/1 minden járműnek, az nagyon erős. Talán még erősebb, hogy onnantól a szokásos ork trükkök minden egységre hatnak. A gond az, hogy csak egy van belőle, így nem lehet rá építeni, és ezen kívül háromba kerül az amúgy sem túl olcsó pakliban. 3/5

 

The Bloodrunna:

RM: Elég kevés signature attachment ér többet, mint három shield, de kvázi +4 élet a Warlordnak illetve egy random képesség, ami vagy extra két damaget, vagy visszavonulási lehetőséget jelent 1 resourcért nem rossz, főleg ha a Warlorddal is kell menni tunkolni az első planetet. Ettől függetlenül senkinek sem fog fájni, ha ezt eldobja shieldnek. 3/5

IR: Nehéz megjósolni, hogy ez az a fajta attachement-e, amit megéri kitenni, de első blikkre úgy érzem, igen. Gyakorlatilag az van ráírva, hogy: "IDE KELL ÜTNI". Csak a probléma az, hogy 9 HP-ja lesz a főnöknek, míg a járművek körülötte vígan csapkodnak. Nekem tetszik, de futni kell vele pár kört. 4/5

FP: Ezzel Gorzod átalakul Cadian Mortal Squaddá, és közben 9 élete lesz (Morkkal 10). Old One Eyenál már a +1 életet is nagyon sokra értékelem, ez pedig még jobb. Az egyik legjobb attachement a játékban. 5/5

 

Imperial Fists Devastators:

RM: Szerintem ez egy 1/3/3-as Black Templar unitként kezdte, ami leszedett bármilyen supportot, bármilyen planetre deployolva. Aztán megint ránéztek és rájöttek, hogy ez egy SM lap, és kicsit vissza kellene fogni, amire egy tökéletes példa. Nagyon érdekes, hogy különböző kártyajátékokban, amikor a fejlesztők kitalálnak egy ötletet, milyen pluszokat és mínuszokat adnak a laphoz, hogy az balanceos legyen. Általában a legjobb lapok túllőnek a célon azzal, hogy mind a képességük és statjuk jó. Ha a Klaivex Warleader 2/1/3 lenne, akkor nem fájna annyira, mert nem vinne el két unitot egyszerre. Aztán vannak azok a lapok, amik vagy statban korrektek vagy képességben, de nem mindkettőben. Nagyon ritkán van, hogy egy lap közepes statokkal és képességgel elég jó. Jelent esetben a 4-ért 2/4/3 elég béna, lehetett volna 1/4/4 ami sokkal jobb lett volna. A képesség is vicces, planetfajtához és traithez kötött és garantálom, hogy az egy alkalom során, amikor az ellenfél kirakott valamit, amit le lehetne szedni, akkor a kék planet megkötés hatalmas hátrány lesz. Ha 4 resourceos SM unitot keres valaki, akkor Veteran Barbrust ajánlom, aki hasonlóan nem egy allstar, de ennél azért jobb. 2/5

IR: Elsőre leszögezném, hogy nekem nem tetszik ez a lap. Ha vákuumban nézzük, akkor ez ez egy 4-ért 2/4/3-as kommand egység, hacsak nincs szerencsénk, hogy oda tudjuk tenni, ahova mi szeretnénk. Ha szerencsénk van, akkor nagyon jól fizet, de igazán jó akkor lenne, ha legalább 4 élete lenne, mert így a 3 dropok fixen leütik, de néhány 2 drop is. Ami miatt viszont előtérbe fog kerülni a lap, az az, hogy egyre több jó support van a metában (jó részük Location) és egyre nagyobb a szükség rá, hogy leszedjük őket, így a drága slotokba be fog kerülni ez a lap. Én lecsíptem egy pontot azért. 4/5

FP: A ciklus eleje óta várom, hogy kijöjjenek olyan SM lapok, amik nem csak niche paklikba valók. Az első két csomagban volt egy lap a vadászós Ragnarba, és négy a még meg sem jelent Mavrosba. Most végre itt van két olyan is, amik általános hatásúak. Az Imperial Fistek kérdés nélkül leütnek egy location supportot (ez nagyjából megér két pénzt), és utána még harcolnak egy sort 2/4/3-ként, ami nagyon megéri a maradék nagyjából két pénzért. Nekem tetszenek. 5/5.

 

Teleportarium:

RM: AM és Orkok kivételével a legtöbb frakciónak elég béna supportjaik vannak, persze ez nem univerzális, de ha jók is a supportok, akkor vagy egy bizonyos Warlordhoz kötődnek. Elég sok olyan support van ami economyt próbál adni, de túlárazott vagy egy teljesen random képessége van. A Catachan Outpost jó példa korrekt supportra, minden körben kiváltható, ha részt veszünk bármilyen csatában és a képessége is hasznos, mert jobban át lehet vele ütni shieldeken. Fontos még azt is hozzátenni, hogy nem érdemes túl sok supportot rakni a deckben, mert commandot nem visznek és shieldelni sem lehet velük. Szóval akkor hogyan is áll ez a support? Hát a képessége eléggé megkötött, de mindenképp ki kell próbálni, döntéshozatal előtt. Ez az első SM support, amit egyáltalán ki akarok próbálni, ami érdekessé teszi. 3/5

IR: Imádom, marha erős effekt, sima action, az ára is rendben van. Mavros mellett szerintem fixen jó lesz, de a többi Space Marine warlordban is elképzelhető. Deployban mozgathatjuk a Space Marine kommand egységeket, harc alatt pedig mehet a csiki-csuki. Sajnos csak kék bolygón működik, így előfordulhat, hogy semmit nem csinál, vagy nem úgy, ahogy mi szeretnénk, ezért én maradnék a négyesnél, ennek ellenére szerintem ritkán fog a kezünkben maradni. 4/5

FP: Az első olyan lap, ami változást hozhat a nagyjából tavaly május óta állandó Cato paklikba. Az erős, háromba kerülő egységek körbeparádéztatása sima actionként, egy nem unique (!) supporttal nagyon erősnek tűnik. Másik lehetőség egy olyan Ragnar-Tau pakli, amiben kék Ion Rifle-s BAV-ok ülnek kék bolygókon, és elveszik az ellenféltől a nyugodt committálás lehetőségét. A lehetőségek végtelenek, ezért adok rá 5/5-öt.

 

Vanguard Soldier:

RM: Végre egy AM unit olyan statokkal amit nem röhög ki minden más frakció! És még a képessége is jó, fel lehet áldozni (bár én nem tenném), ez az AM Blood Angel Veteránja. Mindenképpen ajánlom három darab használatát és abban is biztos vagyok, hogy helyet sem lesz nehéz találni neki. Messzemenően a Warpack legjobb lapja. 5/5

IR: Ez annyira vanilla, hogy nem is értem. Igazából az van ráírva, hogy őt kell utoljára leütni, de alapvetően nem rossz a képessége. Markis mellett pl. nagyon jól működik, csak igazából 3-ba kerülő lényeket már nem feltétlenül akarunk feláldozni. Az AM frakciónak eddig nem volt 3-ért 1/3/3-as egysége, ezt a lyukat most befoltozták, úgyhogy azért lehet örülni ennek a lapnak. 3/5

FP: Kétféle egység hiányzott nagyon AM-ből, egy kettőbe és egy háromba kerülő, harcra alkalmas fajta. Az egyiket Worr megadta már, és most itt van a másik is. Nem mondom, hogy a képessége a legerősebb, vagy nagyon fantáziadús, de legalább hármat üt. 3/5

 

Death Korps Engineers:

RM: Itt a képesség és a statok kombinációja eléggé nevetséges. Kettőért egy 0/2/3 unit elég szánalmas, mivel a statjai nem elég nagyok, hogy igazi combat unit legyen, commandolni meg nem tud. A képesség is elég random, mivel statikus bónuszt adó supportot nem tud leszedni. A másik fura dolog, hogy mivel fel kell áldozni és nem leaves play vagy enters play ezért nem csatában fog meghalni, ahhoz, hogy a képessége érjen valamit, de commandot nem vitt el és shieldje sincs. Szóval ez egy fele olyan jó Squig Bombing, amire az ellenfél felkészülhet, sőt garantáltan használhatja is a supportot mielőtt leszedjük, amin shield sincs és command sincs, de néha üthet kettőt. Meh. 2/5

IR: Support hate, most ez aranyat ér. Kicsit fáj, hogy csak fekvő supportot bánt, mert így egy-két lapot soha nem visz le: Forward Barracks, Inquisitorial Fortress, Troop Transport. Sajnos pont ezeket utáljuk most. Oké, igazából nagyon fáj. 2/5

FP: Egyre biztosabb, hogy ez a 0/2/3-as egységek ciklusa. Egyeseknek jobb képessége lett (Prudent Fire Warrior), másoknak rosszabb (Soaring Gargoyle). A mérnökök szerintem egész jók lettek. Ők egy Squig Bombing lábakkal. Nincs shieldjük, se commandjuk, de akár üthetnek is egyet, mielőtt felrobbantják magukat, ezzel aktiválva mindent, amit csak lehet (ejtőernyősök, Mortal Squad, Bolt Pistol…). Sajnos csak elforgatott supportokon működnek, így egy használatot engedélyezni kell az ellenfélnek, de itt bejön a titkos szinergia a Shrieking Basilisk-kel. J 4/5

 

Inspirational Fervor:

RM: Általában azoknak a kártyáknak, amik arra triggerelnek, hogy csatát nyerünk eléggé win-more feelingjük van, ami annyit tesz, hogy ha már amúgy is nyerünk, akkor most még jobban nyerünk. Ebben a játékban ez egy kicsit máshogy van, mivel kijöhet úgy is, hogy az első három planeten lehet nyerni és az egyik játékos ezzel bepróbálkozik, viszont ha az ellenfél elég erőt szed össze és elviszi a harmadik planetet, akkor az agresszor már csak mondjuk, a hatodikon tud nyerni és jelentős economy hátrányban van. Mivel az AM-nek amúgy is van egy viszonylag korrekt agresszor oldala, ez a lap eléggé ijesztő lehet. Amennyiben a deckünk 12+ kifejezetten command unitot tartalmaz, nem ajánlok ebből egynél többet és azt is csak a random tempo blowout miatt. 3/5

IR: Amikor megnyerjük Worral az első zöld planétánkat - természetesen - akkor egy tetszőleges (tehát a mellette lévő zöld) bolygóra átpakolhatunk két fajankót, hogy ha lehet, akkor ott is fixen működjön a Forward Barracks. Jó-jó, Nazdreggel is és igen, egyébként nekem nagyon tetszik. 5/5

FP: Két dologgal nehéz egyet érteni. Az egyik az, mint Márk már korábban leírta, ha egy erős frakció csak rossz lapokat kap, mert ők épp erősek. A másik az, amikor egy gyenge frakciót elárasztják jobbnál jobb lapokkal, és átesnek a ló túloldalára. Broderic Worr önmagában feltette az AM frakciót az erős kategóriába. A Troop Transport tovább tolta tier 1-be. Ez pedig pusztán a játék történetében eddig nyomtatott egyik legerősebb lap. Worr jó eséllyel úgyis behúzza a zöld bolygót, majd a túlélőket állva áthelyezi a következőre, ezzel commandot, hasznos haderőt, és comittolási szabadságot nyerve. 5/5

 

Seer of Deceit:

RM: Talán ez a lap a csomag legnagyobb meglepetése, én arra gondoltam, hogy ez valami 1/2/2 lesz random képességgel. Ehelyett jött egy olyan unit, ami minden deckbe befér, ami korrekt hármas uniteket keres. Az 1/3/3 stat háromért az egyik legjobb kombináció a játékban és a képesség se rossz, bár nem gondolnám, hogy ha a első körben csak az utolsó két planet kék, akkor csak a bónusz miatt oda kellene ezt rakni, mivel ennek az unitnak a stat az ereje és nem a command meg a bónusz. Ha valaki játszott Noise Marine Zealotokkal, akkor szerintem érdemes erre kicserélni őket. 4/5

IR: A káosz is kapott egy Vanguar Soldierst, ez egy fokkal még jobb is, mert lapot húz, amit szeretünk. Sokat nem érdemes írni róla, mert szintén majdnem vanilla, a plusz lap jól jöhet, belefér az Infernal Gatewaybe, meg csak simán balanszolt ár-érték arányban. Biztosan játszva lesz. 4/5

FP: A játék két legbugyutább traitje a conscript és a scholar. Ezek tipikusan akkor szerepelnek egy egységen, amikor a készítők nem voltak elég tökösek, hogy egy katonára vagy egy kultistára ráírják, hogy soldier vagy cultist. Pedig szegény seer ezzel a kinézettel megérdemelte volna az utóbbit. Meglepően magas a támadása, ellenben a képessége nagyon-nagyon specifikus, néha pontosan nulla. 3/5

 

Prodigal Sons Disciple:

RM: Ez egy elég jóra sikerült unit, jó statok, releváns képesség, csak nem olcsó. Az unpreventable damage elég unfair és szerintem mindenki elképzelte egy másodperc alatt, hogy ez mit tudhat Zarathur mellett. Én nem játszottam sok Chaost, de nem gondolom, hogy mindezek ellenére ez lecserélné a Plague Beasteket. Az, hogy nem démon is hozzárak egy kicsit. A képességéről annyit, hogy magában nem igazán fog egynél többet ütni releváns célpontokon, de jól be lehet fejezni vele unitokat. Ez nagyon jó példa arra, hogy ha egy téma erős, akkor jobb megoldás, ha választást adunk jó lapokkal, ahelyett, hogy teljesen használhatatlan lapokat kap, mivel nem gondolom, hogy két Plague Beast meg két ilyen befér, bár nagyon kevés hármas unit mellett meglehet, hogy igen. 4/5

IR: Az unpreventable damage elég erős és éppen emiatt a 3-as ATK érték megtévesztő lehet; ha abból indulunk ki, hogy kalapács nélküli lényekkel nem akarunk játszani, akkor vehetjük a támadását fixen 3+1-nek (army unitok ellen), amiből 2 sebzést tud shieldelni az ellenfél jellemzően, tehát 2-t biztosan be tud ütni egy helyre is. Az unpreventable damage helyét csak azután kell kiválasztanunk, ha az ellenfél már használt shieldeket, ez is remek. Na meg az is, hogy ez mehet bármire; hősre, tokenekre is. (Igaz, hogy azokon nullát sebez, de tényleg mehet. J FP) Ráadásul elég jól skálázódik a képessége: alapvetően minél nagyobb lényre célzunk, annál nagyobb az esélye, hogy több unpreventable damage-t kapunk pluszban (vicces egyébként, le tudja ütni magát). Én alig várom, hogy ezzel játszani lehessen, de sajnos ez még nem biztos, hogy most lesz, mert nem démon, így az ára fixen öt (nem áldozhatunk érte kultistákat). Egyébként a statjaiért teljesen korrekt, de elég nagy kommitment, amíg nincs valami, ami védi az Elite egységeket; legkorábban a nekron dobozban kapunk ilyet. Hát mondanám, hogy az ilyen lapokat a párom milyen jelzővel illeti, de azt nem vetjük papírra. Nekem ez a kedvenc lapom a pakkban és az artwork is kiváló! 4/5

FP: Végre egy Thousand Sons! Kitűnő statok, jó képesség, nálam azonnal bekerült a játszható elitek (nem túl hosszú) listájára. Külön tetszik, hogy bünteti, ha az ellenfélnek sok a commandja, és a Shrine visszaveheti a gyűjtőből. 5/5

 

Khornate Chain Axe:

 

RM: Ez az Regenerate atk változata, ami nem annyira jó, de azért a legtöbb attachmenthez képest nem is rossz. Nyilván Ba'ar Zul signature unitjaira lett kitalálva, amik Bloodthirst mellett a képességükkel nyolcat ütnek, de nem rossz Snakebite Thuggal vagy más sok hp-s Ork unitekkel sem. Mivel a legtöbb démonra vagy felesleges ezt rárakni, mert túl kicsik, vagy ha nagyok, akkor no wargearesek, ezért Promise of Glory helyére ajánlom, ha nincs elég démon a deckbe, hogy a kultisták megérjék, de ez igazából csak Ba'ar Zul mellett igaz. 3/5

IR: Elsőre frankónak néz ki, aztán rájön az ember, hogy olyan igazi közepes lap. Kell hozzá egy olyan lény, amire érdemes rátenni, meg még valami, ami beindítja a képességét. Ba'ar Zul barátaira nagyon jó lehet egyébként például, de nem hiszem, hogy érdemes vele mindig számolni (szépen lassan elkoptak azok az ion puskák is). 3/5

FP: Ez a lap két attachementre hasonlít. Az Ion Rifle egybe kerül, és sokan játsszák. Hozzá képest ez a balta kis előkészítéssel még jobb is. A Goff Big Choppa kettőbe kerül, és nem játssza senki. Ez alapján az egybe kerülő csatolmányok a jók, és szerintem gyakran fogunk vele találkozni. 4/5

 

Mandrake Fearmonger:

RM: Kezdem sajnálni a Dark Eldarokat, bár lehet, hogy ennek az az oka, hogy nem igazán értékelem sokra azt a témát, amit a fejlesztők erőltetnek. Az egyért 1/1/3 az egyik legrosszabb stat kombináció a játékban, de jelen esetben ez a lap a kezet támadja és nem az uniteket. A jelenlegi DE téma mellett, ha jól mennek a dolgok, akkor az ellenfélnek amúgy sem lesz sok lapja és bár lehet, hogy az utolsó pár lapot is eldobatni nem rossz dolog, de szerintem a pár kirakott unitot leszedni fontosabb. Bár nem mondom, hogy sokat változtatna a dolgokon, de nem értem, hogy ez miért nem lehetett Kabalite, mondjuk egy másik névvel. 2/5

IR: Erről a lapról csak a Kabalite vagy a Raider traitet hiányolom, annyira rossz. Ha egyszer 3-ért ilyen lényt akarok kijátszani, akkor kérlek hívjatok egy taxit. -5/5

FP: Hármat fizetni egy gyenge egységért, amivel dobatni lehet, szerintem nem éri meg. A madarat sem használják már egy ideje, mert vannak effektívebb módszerek a fojtásra. Mint az összes hasonló dolog, ez a lap is mehet Urienbe, aki úgysem nyerni akar, csak kiszúrni az ellenféllel, minél többször. 2/5

 

Shadowed Thorns Bodysuit:

RM: Ebben a lapban legalább van fantázia, nyilván jelenleg nincs olyan unit, amire ezt lenne értelme rárakni, ami persze változhat a jövőben. Gondolom ez a képesség annyiban több egy prevent all damagenél, hogy nem engedi a resolve this attack triggereket létrejönni. Ha a trait nem lenne a lapon, még akkor is fura lenne, mert a Dark Eldáknak nincsenek igazán combos lapjaik, de ez a lap például egy Blood Angel Veteránon elég combos lenne. 2/5

IR: Ez egy remek lap, amit a játék legrosszabb lényeire tudunk rátenni. Well Done, FFG. Ha lenne jó Kabalite, akkor megérné a pénzét (mind a 0-t), mert egyébként ez egy lila Indomitable. 4/5

FP: Ez a lap nagyon erős, még az Iron Halonál is jobb. Bár nincs rajta két shield, de nullába kerül. A problémája az, hogy egy kabalite-nak sincs kettőnél több élete, így nincs értelmes célpontja. Később talán jobb lesz. 2/5

 

Fire Prism:

RM: Ez miért nem jöhetett ötért egyel vagy kettővel kevesebb élettel meg commanddal? Hatért hármat ütni elég gagyi akkor meg pláne, ha a képességnek nem csak sebezni, hanem ölni kell, hogy érjen bármit. Nyilván az Shrieking Basiliskről másolták, ami kb ugyanez, csak egy jelentéktelenebb képességgel. Szerintem a Mighty Wraihknight jobb ennél, de mivel az a lap sem a legjobb, legalább kipróbálni érdemes szerintem ezt helyette, ha valaki akar egy hatos unitot a deckjében. 3/5

IR: Szép nagy, a képessége sem rossz, de 6-ért olyan lényt akarok az asztalra tenni, ami biztos, hogy legyilkol valamit. Ez olyan 4-es ATK értéknél kezdődik, mondjuk. Starcannonnal meg lehet pumpálni, végülis az 0-ba kerül, tehát nem csak ezt az egyetlen lényt tudom kitenni a körömben. Attól tartok, hogy ha ez kinn van, és van még valami, amivel a fekvő egységet le tudom ütni, akkor talán már enélkül is nyerhetnék; hátrányból viszont ez nem nyeri meg a játékot, még 6 pénzért se. Ha lesz valami, amivel olcsóbban kirakhatom (lesz bizony), akkor jó lehet (főleg, ha mondjuk Eldorath mellé tesszük, és eleve fekszik már valaki, amikor üt). 3/5

FP: Én nem szeretem a hatba kerülő eliteket. Szerintem kerüljenek ötbe, vagy legyenek drágábbak, de akkor nyerjék is meg a játékot. Ettől függetlenül a Prism-nek jók a statjai, ranged is, és a képessége sem használhatatlan. Előbb-utóbb kialakulhat majd Eldorath, a Mind War és körülötte valamilyen elforgatásra alapuló pakli. 3/5

 

Sain-Hann Jetbike:

RM: Elda kettes shield! Ez a lap tudhatott volna bármit, sőt, még akkor is játszottak volna belőle legalább kettőt, ha semmit sem tudott volna. Amúgy maga a lap érdekes, kicsit drága, nekem jobban tetszett volna, ha az ellenfél unitéjára is rá lehetne rakni. Lesz, amikor az egy damage fontos lesz és lesz, amikor nem lehet használni a képességet, mert a planetek fajtája nem engedi, de szerintem leggyakrabban ez csak egy kettes shield lesz, ami nem mindenképpen baj, mert nem a Gift of Ishat kell erre használni. 3/5

IR: Végre a lap, amire az összes Eldar fan vágyott 2014 novembere óta. Igazából nem, de az Empowernél messze játszhatóbb kettes shield, ami az átlag kettes shield kínálatból még így is a gyengébb jelzőt érdemli - összességében egyébként korrekt lap, ami a mozogni nem tudó Eldar egységeinket Wildrider Squadronná varázsolja, csak sajnos a végösszeg is annyi lesz, mintha egy Wildridert tettünk volna ki. Vagy több. Király lett volna, ha a sebzés mehetett volna tokenekre is, mert az Eldar pont a token hadak ellen a leggyengébb. 4/5

FP: Az Empower sosem volt egy igazán jó lap, és mióta kiderült, hogy a bónusz ÉP hamarabb esik le az egységekről, mint ahogy a csata győztese meghatározásra kerülne, azóta még gyengébb. Ehhez mérten egy mérsékelten hasznos kettes shield jó eséllyel bekerülhet a helyére bármelyik eldar pakliban, és a Jetbike ezt meg is teszi. Természetesen mindenki elképzelte már a hősökre vadászó Council-t és Wrathguard-ot, ezekre mostantól készülni kell. J 4/5

 

Prototype Crisis Suit:

RM: Elsőre nem hangzik rossznak a dolog, de aztán amikor jön a reveláció, hogy erre se Stealth Cadret se Gun Dronet nem lehet rakni, akkor kicsit tönkremegy a lap. Jelenleg nem játszanám ezt a lapot, de a jövőben mindenképp jónak kell lennie, mert ha nem az, akkor az azt jelenti, hogy az attachmentek, a Tau legnagyobb témája nem ér semmit és a frakció közel játszhatatlan. Az ötlet meg maga annyi, hogy ez egy nagy rakás stat, csak nem magától, hanem az attachmentektől. Kettő attachment kilenc lapból olyan deckben ami elég sokat tartalmaz szerintem közel elvárható és a lekeverés se rossz. 3/5

IR: Azért jó ez az egység, mert rá lehet tenni egyből két attachmentet, amit a Klaivex Warleader az első adandó alkalommal a temetőnkbe küld. Amúgy pontosan mit akarunk rátenni? Stealth Cadrét meg Gun Dronet. Na az nem fog menni sajnos. Aki ezzel játszani akar, keresse ki a mappából a Crisis Suitot, az egy értelmesebb nagy dög. 2/5

FP: Megtörtént már veletek, hogy egy hat lapos keresés után elégedetten pakoltátok vissza az összeset a pakli aljára? Ez az egység megadja a lehetőségét annak, hogy kilencet tegyetek vissza! Ebben a pillanatban négy lapot lehet vele kikeresni (Ion Rifle, Auxilliary Armor, Blacksum Filter, Repulsor Impact Field), amelyekből egyet senki sem használ. Megvan persze az esélye, hogy 10/4-es lesz két puskával, de valószínűbb, hogy a képesség egyik fele besül. Természetesen idővel egyre jobb lesz ez a lap, de mivel a Cadre-ra és a Gun Drone-ra nem hat a képessége, így most még nem elég jó. 3/5

 

Mont’ka Strike:

RM: Ez egy ilyen fókuszált lövés akar lenni, ami nem lenne rossz, mert actionként biztosan megölni valamit korrekt, de nem értem miért nem lehet kiválasztani, hogy melyik soldier támadjon, ha már kettőbe kerül a lap. A probléma igazából az, hogy nem igazán vannak egyések, amikbe fontos 6-8 damaget belenyomni instant, mert az emberek kisebb unitekkel játszanak. Ha el kell forgatni három unitot és elkölteni 2 pénzt meg egy lapot, hogy egy Blood Angel Veterán meghaljon, az nem a legjobb ajánlat. A közkedvelt Regenerates, Heavy Venom Cannonos Striking Ravenerbe beleverni egy nagyot viszont vicces lehet, hogy ne zabálja fel az összes unitunkat. 3/5

IR: Azért szeretem a Conquestet, mert nem töri meg a hagyományait. Eddig se volt egy normális combat trükk a Tauk tarsolyában és ez se nagyon segít a helyzeten. Ez annyit tud, hogy még a ranged fázis előtt üthetünk a nem ranged lényeinkkel egy nagyot, illetve nem csak az aktuális harcban lőhetjük el, hanem az összes bolygón a combat fázisban (mondjuk azt nem tudom ilyet miért akarnánk). Hát, elég gyenge, de legalább jó drága. Ráadásul csak printed attackra vonatkozik, tehát a Catachannal megbuffolt Starblaze brigantik mellé se jó. 1/5

FP: Ez egy olyan Preemtive Barrage, ami egyel drágább, egyel kevesebb a pajzsa, és a nyomtatott értékét veszi a támadásoknak egy olyan frakcióban, akik az alacsony támadásokat csatolmányokkal növelik. Rossz ötlet. 2/5

 

Sae’lum Enclave:

RM: Ez egy reducer support, nem rossz rátával, de akkor is egy reducer support, ami elvárja, hogy legyen elég sok nem Tau unitünk, ami azért nem mindenképp rossz dolog, mert a legtöbb Tau unit magában elég gagyi, de akkor is egy reducer support. Akinek nem teljesen világos, hogy miért nem jók ezek a supportok: ebben a játékban az economyért is harc megy, és ha azzal próbálkozunk, hogy ebben nem veszünk részt és ilyen lapokat használunk helyette, az ellenfél simán elviszi a planeteket és sokkal jobban jár. Ezzel a lappal még nem is lenne nagy probléma, mert már az első körben előnyt ad, de ha jön egy olyan kör, amikor nem húzunk olyan unitot, amivel lehet használni, akkor gyorsan kiderül, hogy baj van. A limited keyword is nagy hátrány, mert az ellenfélnek nem kell miatta félnie a Promotiontól, ami messze jobb, mint ez a lap. 2/5

IR: Ezt szerintem nem kell magyarázni, elég broken. 5/5

FP: Aki játszott tyanidokkal, az tudja, hogy a kettővel olcsósító épületek jók. Ez még jobb, mert az egyetlen követelmény hozzá az, hogy legyenek nem-tau egységeink. Szerintem Shadowsunt és Starblazet is sokkal erősebbé teszi ez a lap. 5/5

 

Genestealer Prowler:

RM: Ksi'm'yen Orbital Cityhez hasonlóan ez egy olyan lap, ami csak egy Warlordhoz jó. "Subject: Omega-X62113" mellett, ez egy Eager Recruit lesz infested planeteken. Az majd kiderül, hogy ez az egész téma mennyire lesz jó, de ezt a lapot más Warlorddal nem lehet játszani, amitől a lap nem lesz rossz, csak fontos figyelembe venni. 3/5

IR: Ez a lap Subject Omegához lesz jó, ő a tiranida Eager Recruit. Az a baj, hogy csak infesztált bolygókon tudjuk ambush-olni, minden más esetben egy olyan lény, ami semmit nem tud leütni és nincs kalapácsa. 3/5

FP: Értem a koncepciót, hogy ez egy fejlesztett Egaer Recruit a Subject Omega paklikban, de ettől függetlenül ez egy nagyon unalmas lap, amit ráadásul a többi hős nem fog használni. Pont nem erre van szüksége a tyranidoknak, hanem erős és széles körűen használható egységekre. 2/5

 

Biomass Sacrifice:

RM: Ez egy economy event, a legjobban talán a Muster The Guardra hajaz, de van egy nagy különbség. A Muster arra van, hogy ha bejön, akkor az első körben esetleg hatalmas tempóelőnyre tegyünk szert, ha nem jön be, akkor egy shield. Ezzel szemben ez a lap azt mondja, hogy ha sok unit van a kezünkben, mert csak lapot vittünk commanddal, akkor egy elég borzalmas rátával átváltja őket, ami persze jobb, mint ott szorongatni hat unitot, ahelyett, hogy eldobunk négyet és kirakunk kettőt. De csak erre nincs értelme elpazarolni egy deckslotot. 2/5

IR: Légyszi ne dobjatok el kártyákat pénzért. Amúgy igen, én is ki tudok találni helyzeteket, amikor ezzel nyerek, de olyat nem, amikor ezt beteszem a paklimba. 2/5

 

FP: Szóval két lapért kaphatok egy pénzt, és ez az arány az eldobott lapok számával közelít az egyhez, de sosem éri azt el? Jól jöhet, ha csak laphúzás van az asztalon és nincs pénz lényekre, meg amikor Omegával kéne még egy kis pénz a genestealer elit ambusholásához, de csak ezért nem tenném be a paklimba. 2/5