Markos Dániel: Halottélesztés okosan

Szerző: admin / Kategória: Magic: the Gathering cikk / Dátum: 2016.06.03 18:02

 

 

Az Eternal Mastersben nemcsak a Sylvan Library, hanem egy másik klasszikus lap szövege is fejtörést okozhat.

 

 

Vagyis: az Animate Dead egy olyan aura, amelyet „egy temetőben lévő lényhez” kell csatolni. Amikor azonban kiteszed a csatamezőre, ezt a minőségét elveszíti, és átalakul egy, „az Animate Dead-del csatamezőre tett lényhez” csatolt aurává. A kiválasztott lényt a temetőből a csatamezőre kell tenni, és hozzá kell csatolni az Animate Dead-et. Amikor pedig az Animate Dead elhagyja a csatamezőt, a lényt fel kell áldozni (mellesleg a lény még -1/-0-át is kap).

 

Őőő… mi ez a körülményes megfogalmazás?

 

Köznapi nyelven csupán a következő történik (és a gyakorlatban elég így tekinteni a lapra):

Visszateszel a temetődből a csatamezőre egy lényt, és hozzá csatolod az Animate Dead-et. Ha az Animate Dead leesik, vele együtt a lény is (mellesleg a lény -1/-0-át is kap).

 

Ez a lap egy újabb példa arra, hogy az ősi Magic lapok milyen egyszerűen és esetlegesen fogalmaztak. Manapság egy ilyen képesség technikai leírása jóval körülményesebb – ez okozza a kilométeres szöveget. A probléma ugyanis az, hogy a temetőben lévő lap és a csatamezőre kihelyezett lap külön objektumnak számít – így újra csatolódnia kell az aurának, ehhez ráadásul az altípusát is meg kell változtatnia!

 

Fontos megjegyezni, hogy a reanimálás képesség egyben triggered ability is, tehát lehet rá reagálni. Ezért előfordulhatnak ilyen szituációk:

Ha az Animate Dead nincs a csatamezőn, amikor kisülne a képessége (pl. reakcióban kijátszottak rá egy Naturalize-t), akkor már nem térhet vissza a csatamezőre, így a lényt sem tudja visszahozni.

Ha a triggert megcounterelik (pl. Stiflével), akkor az Animate Dead marad a csatamezőn, és továbbra is a temetőben lévő lényhez lesz csatolva, de – gyakorlatilag – nem fog semmit sem csinálni (a -1/-0 csak akkor számít, ha a lény a csatamezőn van).

 

A shroud és a protection képességek általában csak a csatamezőn működnek, így az ezzel rendelkező lényeket is meg lehet célozni az Animate Deaddel, és vissza is hozza azokat a csatamezőre.

Ha viszont a lénynek protection from blackje van (vagy más okból kifolyólag nem csatolható hozzá az Animate Dead), akkor a lény ugyan visszakerül a csatamezőre, de az aura nem csatolható hozzá, így az (state-based actionként) a temetőbe kerül. Ekkor viszont bekapcsol a másik lépesség is, ami azt eredményezi, hogy fel kell áldozni a lényt.

 

Muszáj kitérnem az Animate Dead régi tettestársára, a Worldgorger Dragonra is, hisz ő is szerepel ebben a kiadásban, így létrejöhet interakciójuk.

 

 

Ha az Animate Deaddel hozod vissza a sárkányt, bekapcsol az első képessége, ami exile-ba teszi az összes permanensedet, beleértve az Animate Deadet is. Ekkor viszont az Animate Dead képessége értelmében fel kell áldoznod a sárkányt, ami miatt visszakapod az összes permanensedet. A visszatérő Animate Deadnek választhatsz egy lényt egy temetőből; ha ez a sárkány, akkor az exile-ba teszi a permanenseidet és fel kell áldoznod az Animate Deadnek, majd ismét visszakapod a permanenseidet… stb. stb.

Ez bizony egy végtelen kombó, így amikor elindítod, meg kell határoznod, hányszor csinálod meg, illetve hogyan szakítod meg, és mi az ezzel elvárt célod. A megszakítás lehet egyszerűen egy másik temetőben lévő lény kiválasztása, vagy egy Fall of the Titans kijátszása reakcióban (mert ugye minden alkalommal kinyered a manát a földekból, hisz untappelve térnek vissza az exile-ból). Ínyencek akár Pandemonium vagy Stroke of Genius segítségével is kivégezhetik az ellenfelet.

 

 

Vigyázat: ha nincs más lény a temetőkben, és senki sem akarja megszakítani a kombót, akkor a játék a szabályok értelmében döntetlennel ér véget!

 

Jó és figyelmes játékot!

 

Dani