Karácsonyi MetAjánló 3. - gémer játékok
Szerző:raymond.budai@gmail.com / Kategóriák:zÁltalános / Dátum:2023.12.01 08:12

Sziasztok!

Mivel a karácsony rohamos tempóban lohol a nyakunkban, szerettünk volna egy picit segíteni, hogy ne az utolsó pillanatokban kelljen kapkodnotok és ajándékokat néznetek. Éppen ezért különböző szisztémák alapján csokorba szedtünk egy halom akármit és egész rakás mást, amikről úgy gondoljuk, hogy remek ajándékok lehetnek, és ezeket az elkövetkező napokban egy cikksorozat formájában megosztjuk veletek. Fogadjátok szeretettel, jó böngészért kívánunk, és ha bármi kérdésetek van, nyugodtan keressetek bennünket akár Facebookon, e-mailben, akár a boltban személyesen.

Turing Machine
Absztrakt, tematika nélküli, de annál izgalmasabb dekódolós játék, egyedi alkatrészekkel: lyukkártyákkal! A játékosok célja, hogy egymással versengve, a többieknél hamarabb törjék fel a saját, 3 számból álló kódjukat a rendelkezésükre álló analóg számítógépeken. Játszható szólóban is, vagy egymással versengve, és ha ESETLEG az előre generált kódok közül az összessel végeznétek (ami amúgy hónapokig tart!), aggodalomra semmi ok, a kiadó honlapján van egy randomizáló, hogy tényleg végtelen alkalommal fejtörőzhessetek. 1-4 játékos számára, 20 perc játékidővel, 14 éves kortól.
Origins: First Builders
A Csillagkapu című sorozat rajongóinak ez egy kötelező darab. A játék sztorija szerint az emberiség történelmének kezdetén földönkívüliek érkeztek meg, akik megosztották velünk tudásukat és technológiájukat, hogy aki akar, tanulhasson tőlük, és hatalmas civilizációt építhessen. Ebben a társasjátékban a játékosok azon versengenek, hogy melyikük tud nagyobb, erősebb, fejlettebb várost kiépíteni magának az idegenek nyújtotta segítséggel. Munkáslehelyezős, nyersanyag termelős, építkezős társasjáték, amiben a munkásokat dobókockák reprezentálnak, így még csak az sem mindegy, hogy aktuálisan milyen értéket mutatnak, arról nem is beszélve, hogy még a színkódjaikra is ügyelni kell. Kellemes, 60-120 perces kis agytorna, 1-4 játékosnak, 14 éves kortól.
Dűne: Impérium
"A fűszernek áramolnia kell!" - ez a legfontosabb mentalitás az Arrakison, ahol nemesi házak vívják egymással intrikus csatáikat egymással, és a tervbe ágyazott tervek szövevényes hálójában senkiben sem lehet bízni. Ebben a társasjátékban a játékosok egy-egy nemesi ház karakterének bőrébe bújva próbálják győzelemre juttatni saját családjukat, ám mivel a Dűne egy kegyetlen bolygó, nyerni csak a többiek eltaposásával lehet. Remek munkáslehelyezős-pakliépítős játék, ahol egyik mechanika sem működik a másik nélkül, jó sokára előre kell tervezni, mindig készülni kell a váratlan meglepetésre, és könyörtelenül meg kell ragadni minden lehetőséget a győzelemre. 1-4 játékos számára, 90-120 perc játékidővel, 14 éves kortól.
Expeditions (Scythe)
A nagy sikerű Scythe társasjáték önállóan játszható folytatása, amiben nem kell ismerni az elődöt, de történetében annak fonalát veszi fel. Egy alternatív 1930-as években járunk, ahol Szibériába VALAMI becsapódott. A különböző nemzetek mind kiküldik legjobb felderítőiket, legfejlettebb mecháikat, és egymással versengve próbálnak minél nagyobb haszonra szert tenni. Legyen az a becsapódás körüli alien artifactok begyűjtése, szétszóródott meteorit darabok beolvasztása a mechába, a környéket átformáló korrupció felhasználása, stb. Ha szeretted a Scythe-ot, de valami újra vágysz, akkor azért, ha viszont nem kedvelted az elődöt, akkor meg pont azért javasoljuk, hogy próbáld ki az Expeditionst! Nagyon jól újra van gondolva a mechanika a játék mögött, és mégis ismerősnek hat a Scythe után. 1-5 felderítő számára, 60-90 percig, 14 éves kortól.
Cryo
Kolonizáló küldetésre indultatok, de szabotázs történt, és a hajótok lezuhant egy fagyos, feltérképezetlen bolygón. A cél innentől a bázis kiépítése, a túlélés, és elsőként elfoglalni az egyetlen menedéknek tűnő helyet ezen a zord világon, a barlangokat. Ebben a munkáslehelyezős, engine-building játékban a játékosok egymással rivalizáló frakciók vezetőiként próbálják a saját legénységük túlélését biztosítani. Drónok segítségével kell felkutatni a becsapódás helyszínét még használható törmelék, életben maradt legénységi tagok reményében, miközben a saját bázist kell fejleszteni, hogy újabb akciólehetőségek nyíljanak meg. 2-4 játékos számára, 60-90 perc játékidővel, 12 éves kortól.
Az X bolygó nyomában
Az űr sötétjét nem mindig kell testközelből vizsgálni. Ebben a dedukciós játékban a játékosok csillagászokként egy titokzatos, elméleti síkon létező bolygó nyomait kutatják, amit előttük még senki nem talált meg, de más mérések alapján valahol léteznie kell ennek a bolygónak. A játékot egy applikáció vezérli, ami garantálja, hogy sosem lesz ugyanolyan két játszma, mindig véletlenszerűen sorsolja ki játék előtt a kifürkészésre váró égboltot. Innentől kezdve pedig a játékosok kutatásokat végeznek, az eredményeiket részpontokért publikálják, de ezzel segítik a többieket is, a végső dicsőség azonban csak egy valakié lehet. 1-4 csillagás számára, nagyjából 1 óra játékidővel, 12 éves kortól.
Frostpunk
A hírhedten nehéz, mégis hihetetlenül népszerű videójáték asztali változata. Ebben a kooperatív játékban egy alternatív 20. században járunk, ahol újabb jégkorszak köszöntött be, és az emberiség utolsó menedéke egy völgybe épült gigapolisz. A város egyetlen hőforrása annak a mozdonynak a kazánja, ami a túlélőket szállította, ám a gépezet, mivel már túl van a 100. évén, az utolsókat rúgja. A játékosok célja a kolóniát minél tovább és hatékonyabban életben tartani, miközben mindnyájan a város lakosságának egy-egy "kasztját" vezetik, és sokszor nehéz morális döntéseket kell meghozniuk a túlélés érdekében. 1-4 játékos számára, 2-3 órás játékidővel, 16 éves kortól
Virtú: A kormányzás művészete
Ha inkább valami melegebb éghajlatra vágynátok ennyi hűsölés után, javasoljuk a mediterrán Itáliát, ahol 15. századi nemesi családok fejeiként vívhattok intrikus háborúkat egymással. A cél minél több győzelmi pont összeharácsolása, amihez számos út vezet a politikai, hadi hódításokon túl az építkezéseken át egészen a mecénáskodásig. A játék fő eleme a rondella, ami az egyes családok nemesi udvartartását reprezentálja, és már a játék elején aszimmetrikusak, de játék közben még tovább lehet ezeket variálni. Viszont, az ármány és cselszövés nem maradhat el, kémek egész hadát lehet a rivális nemesi udvarokba küldeni, hogy blokkolják az ellenfél akcióját, drágítsák a terjeszkedését, stb. A játék érdekessége, hogy teljesen máshogy működik csak 2 fővel, 3-4 fővel és 5 fővel, így bátran javasoljuk mindegyik játékmód kipróbálását, ha a téma kedvetekre való. 2-5 játékos számára, 1-3 órás játékidővel, 14 éves kortól.
Starship Captains
Star Trek light jöhet? A Starship Captainsban a játékosok frissen kinevezett kapitányokat alakítanak, akik, mivel még csak zöldfülűek, a flotta leharcoltabb, szinte már csotrogánynak nevezhető hajói közül kapnak egyet-egyet, és a legénységük is csak ímmel-ámmal nevezhető kompetensnek. Innen kell kiemelkedniük és megmutatni, hogy igenis megérdemlik a kinevezést! A cél, ahogy a legtöbb játékban, itt is a győzelmi pont hajkurászása, ehhez pedig meg kell javítani a leharcolt hajót, újabb legénységi tagokat kell toborozni, azokat kadétokból kitréningelni valami értelmes pozícióra a fedélzeten, és mindeközben még csillagközi küldetéseket is el kell vállalni, ugyanis 3 galaktikus frakció törékeny békéjéről kell gondoskodni. Ahogy mondtuk, Star Trek rajongóknak kötelező darab. 1-4 játékos számára, 60-90 perc játékidővel, kb 10-12 éves kortól.
Hegemony: Lead your class to victory
Tegyünk egy kis kitérőt újra a valóság talajára, és merüljünk el a különböző társadalmi osztályok rivalizálásában, hogyan hatnak egymásra a különböző rétegek tettei, és mennyire nem tudnak egymástól függetlenül tevékenykedni. A Hegemonyban a munkás-, a középosztály, a tőkések és az állam egymást kerülgető táncába csöppenünk, ahol mind a négy "frakció" igyekszik a saját győzelmét biztosítani. A játék annyira aszimmetrikus, hogy a 4 "frakció" közül 3 teljesen más játékot játszik, más mechanikákat használ, és a negyedik is 2 vegyítéséből merít, mégis a közös tábla felett minden akció mindenkire hat. Nem csoda, hisz ezt a társast valódi gazdasági szakértők segítségével állították össze, hogy minél hitelesebb legyen. Bár a doboz 2-4 főt ír, ez az a játék, amit szinte csak 4 fővel ajánlunk, kb 3 órás (vagy még több) játékidővel, 16 éves kortól.
A birodalom alkonya
Ha már állam és gazdaság, akkor nézzük meg, milyen egy ókori, virágzó birodalom végnapjait, hanyatlásának kezdetét megélni. A birodalom alkonyában a játékosok célja, hogy minél több győzelmi pontot mentsenek meg a teljesen kiépült, de körről-körre folyamatosan amortizálódó államukból. Mechanikailag egy licitálós, tablóépítős játékról van szó, ahol bizonyos időközönként (nagyjából 5 körből 3x) valami katasztrófa történik. Ezekre a sorscsapásokra licitálhatnak a játékosok, hogy elkerüljék ezeket, aki viszont nem tud vagy nem akar fizetni, elszenvedi a rombolást, cserébe viszont kap valamilyen fejlesztést, és megkapja az addig kifizetett nyersanyagokat is a licitből. A cél tehát az egyensúly megtalálása, mik azok a területek, amiket fel lehet adni, amik pusztulhatnak, hogy a civilizáció még fennmaradhasson legalább önmaga árnyékaként, és a károkból milyen hasznot lehet húzni. Rendkívül izgalmas játék, amiben már az első pillanattól kezdve nyomás alatt érzi magát az ember, és csak az utolsó karasztrófa licit után tud fellélegezni. 2-4 játékos számára, 45-60 perc játékidővel, akár már 10 éves kortól.
War of Whispers
Ha már birodalmak és hanyatlásuk, szítsuk fel a háború lángjait 5 ország között és bábozzunk a háttérből a királyaikat, tábornokaikat és más vezetőiket madzagon rángatva, pusztán a saját szórakozásunk kedvéért. A War of Whispers társasjátékban a játékosok titkos kultuszok vezetőiként próbálják 5 különböző ország 4-4 vezetői posztjába beültetni a saját kultistáikat, hogy folyamatosan dúló, állandóan változó háborúba taszítsák a kontinenset. Itt senkinek nincs saját serege, saját városai, mindenkinek titokban vannak céljai, hogy az 5 nép közül melyiket szeretné győztesnek látni, és melyiket akarja elbuktatni, így eszerint igyekszik változtatni mindenki a háború menetét. Nagyon érdekes koncepciójú társas, amit a Trónok harca vagy Dűne rajongóinak javasolnánk, azoknak, akik imádják az intrikát, a cselszövést. 2-4 játékos számára (bár a legjobb 4 fővel), 40-60 perc játékidővel, 12 éves kortól.
Farkasok
Végül mai MetAjánlónkat zárjuk egy könnyedebb, de azért gémer fejjel is izgalmas stratégiai játékkal, ami nem más, mint a Farkasok. Ebben a játékban minden játékos egy-egy farkasfalkát irányít, és a cél a saját falka gyarapítása, fejlesztése, minél nagyobb terület elfoglalása a többiek elől. Egy nagyon ötletes lapkaforgatós mechanikával dolgozik a játék, ami megadja, hogy milyen típusú terepeken akciózhat az éppen aktív játékos, az pedig, hogy hány farkasával, milyen távolságból akciózhat az adott terepeken, azt már a falka fejlettsége határozza meg. Ráadásul a játékot lehet családbarátabb módon, kevésbé egymás tyúkszemére taposva játszani, ha gyerekekkel szeretnénk játszani, de ha felnőttekkel ülünk elé, akkor nem kell visszafogjuk az agyarainkat, elvégre itt farkastörvények uralkodnak! 2-5 falka számára, 60-90 perc játékidővel, 12 éves kortól.
 
Reméljük tudtunk segíteni és némi ötletet adni, köszönjük, ha végig olvastad, és várunk holnap is egy hasonló kis listával. Kellemes készülődést kívánunk az ünnepekre!

Vissza a főoldalra