Archívum

Kategóriák

Milyen változásokat hoz magával a Magic Core Set 2020?2019.06.23 11:50

Szerző:admin

Sziasztok!

 

Mint azt bizonyára többen tudjátok, több változást is hoz magával a Magic Core Set 2020 megjelenése. Az alábbiakban összefoglaljuk a fontos dolgokat!

 

1. Több foil lesz a boosterekben! 1:67 helyett 1:45 az arány.

2. A Bundle-ök (régi nevén fat pack) tartalmaznak majd 20 foilos földet, 1 alternate artos promó kártyát és nagyméretű életjelölő húszoldalút.

3. PÉNTEKI PRE VERSENY! Egy nappal előbb kártyázhat mindenki az új kieggel. A miénkre itt jelentkezhettek a helyek erejéig:  https://metagames.hu/versenynaptar?34&esemeny=2453 

UPDATE: Jelen állás szerint fullon van!

4. Commander hétvége lesz 2019. augusztus 24-25-én, a Commander 2019 megjelenéséhez időzítve! Részletek később!

5. A 2020 Core Sethez 5 PW deck jelenik meg! Mindegyik tartalmaz egy foilos planeswalkert (ami sehol máshol nem elérhető), egy M20 boostert és egy kódot, ami megadja neked a PW decket Arénán is. Itt előrendelheted őket: https://metagames.hu/webshop/magic-the-gathering/59/core-set-2020/1602

6. A június 29-30-as Open House-on már átvehetők a PW deckek az allokált készlet erejéig!

7. Változatlan tartalom mellett olcsóbbak lesznek a Spellslinger Starter Kitek

8. LONDON MULLIGAN ÉRVÉNYBE LÉP július 5-től! Ez azt jelenti, hogy az eddigi scry helyett, mindig 7 lapot húzol lekeverés után is, és annyi lapot raksz belőle a pakli aljára, ahányszor lekevertél.

9. Új promó pack kerül bevezetésre a versenyek díjazásához. Ezekből minden bolt a teljesítménye alapján részesedik. (A standard showdown booster viszont megszűnik). A promó packokban promópecsétes M20 ritkák, más T2 ritkák, foilok, illetve 25% eséllyel japán alternate artos planeswalkerek lesznek megtalálhatók.

A Metagame-es versenyeken a fenti promó packek a terveink szerint a következők szerint lesznek elosztva:

Pénteki Standard vagy Modern FNM: 3

Keddi Standard Showdown: 3

Szerdai Modern Mowdown (kéthetente): 3

Pénteki Limcon (kéthetente): 1

Pénteki YMCA (kéthetente): 1

Havi Modern Mayhem: 3

EDH Liga: 3

Pauper liga: 1 (még kérdés, hogyan osztjuk ki)

Negyedéves Prémium T2 verseny: 4

 

Jó kártyázást!

Tovább...
Élménybeszámoló a European International Championships versenyről, Európa legnagyobb Pokémon TCG eseményéről2019.05.05 21:58

Kategória:Pokémon TCG
Szerző:admin

Az alábbi cikkben két játékosunk írását olvashatjátok Európa eddigi legnagyobb Pokémon kártyaversenyéről, amely Berlinben került megrendezésre 2019. áprilisának utolsó hétvégéjén. Az első írás szerzője Dekkers Aaron, a másodiké pedig Fehér Viktor. Fogadjátok szeretettel, jó olvasást! 

Az első nemzetközi verseny (International Championship), az első nagyobb megmérettetés Dekkers Aaron tollából

Amint azt többen tudjátok, a kis közösségünk négy tagja, Fehér Viktor, Pusztai Norbert, Dekkers Aaron masterek és Lukáts András senior korcsoportba sorolt játékosok, megmérettették magukat a világ legjobbjaival, ugyanis hivatalosan Európai Nemzetközi Verseny volt, de nevezéseket a világ minden tájáról fogadtak. Így nem csak az európai nagy nevek, mint Robin Schulcz, Philippe Schulcz, Tord Reklev, Stéphane Ivanhoff, hanem amerikaiak (Jimmy Pendarvis, Danny Altavilla, Azul Garcia Griego, stb) és brazilok (pl. Gustavo Wada) is képviseltették magukat.

Nekem első nagyobb versenyem volt, korábban Pozsonyba, Bécsbe jártam ki League Cupra, ahol legjobb eredményem TOP 8 volt. Ezek az események 25-40 fős részvevővel indultak. Ehhez képest a berlini nemzetközi versenyen (továbbiakban EUIC) regisztrált masterek száma 821 fő volt. Jelentős léptékváltás volt korábbi versenyeimhez képest, de mindenképpen ki akartam próbálni magam, hogy ne csak az ismerősökkel versenyezzek, hanem olyanok ellen is, akikről semmit nem tudok, így a lejátszott meccsek alatt kell kiismerni, és túl járni az ellenfél taktikáin.

Felkészülés

A versenyzés már jóval a helyszínre való megérkezés előtt megkezdődik. Ismerni kell a legjobb, legeredményesebb paklikat, azok ellen kell felkészülni. Hetekkel a verseny előtt már kezdeni kell a tesztelést. Összerakni azokat a paklikat, amikre számítani lehet, és játszani mindet mindegyik ellen. A tesztelés során kiválasztani, hogy ki melyik paklival mozog a legkényelmesebben, melyik áll neki leginkább kézre. Most, hogy 1 héttel a verseny előtt megvan a kiválasztott archetípus, már csak azt kell eldönteni, hogy mi legyen az a 60 lap pontosan. Szét kell játszani, unásig, és iterálni, finom hangolni, hogy tényleg a tökéletes 60 lap legyen a játékos számára.

Nálam ez persze nem így volt :D Nem volt időm ennyit tesztelni, viszont tudtam melyik paklit fogom elvinni, már a felkészülés kezdetétől. Pikachu & Zekromozni akartam. Kb másfél héttel a verseny előtt kezdtem el gyakorolni. A kiindulás egy, a limitlesstcg.com –on fellelt győztes pakli volt. A tesztelés során 3 lapot változtattam meg, míg megtaláltam a a számomra tökéletes összeállítást.

Amikor tudok, személyesen gyakorlok. Sokkal jobban élvezem, és tudok választani, hogy mi ellen játszom, nem pedig random sorsol a PTCGO. Köztudottan az elektromos lapok többnyire fighting (harcos) weaknessel rendelkeznek, ezért meghozta az önbizalmam, amikor a gyakorlás során sikerült felülkerekednem ilyen paklikon. Számítottam sok elektromos konstrukcióra is (mirror meccsek), így amikor ezeket is sikerült itthon legyőzni, magabiztosan vágtam neki az útnak.

A bajnokság

A helyszíni regisztráció során (előzetes online nevezés volt előtte) megkaptuk a nevezéshez tartozó playmatot, deckboxot, két csomag sleevet, kitűzőt, résztvevő táblát, ami nélkül nem lehetett közlekedni, promo lapot, valamint egy baseball sapkát.

Belépve a helyszínre, egy hatalmas csarnok tárult elénk, rengeteg emberrel. Kicsit korán érkeztünk, ezért volt időnk még szétnézni a boltokban, összefutni ismerősökkel, találkozni a youtuberól ismert „celebekkel”.

Megvolt a felvezetés, megnyitó. Elmondták, hogy 15 forduló lesz. Első nap 9, második nap pedig, akik elértek az első 9 körben 19 pontot, azoknak lesz még 6. Ezek után TOP 8. Kiírták az első körös ellenfeleket, asztalszámot. Megtaláltam, leültem. Ellenfél leült. Baráti kézfogás, és kezdődhetett a verseny. Az első fordulót nyertem Zapdos Ultra Beast ellen. Nagyon jó érzés volt, mert ezt a paklit a gyakorlás során nehéz ellenfélnek tartottam. (1-0-0, 3 pont)

Második fordulót is győzelemmel zártam Zapdos Jolteon ellen. (2-0-0, 6 pont)

Jött a harmadik. Na, itt váratlan meglepetés ért, egy Tapu koko, Zapdos spread volt az ellenfelem, ami játszott Electropowereket is. A mérkőzés döntetlennel zárult, de meg kell mondjam, nagyon boldog voltam vele. (2-0-1, 7 pont)

A negyedik mérkőzés egy stall deck ellen volt, aminek az a célja, hogy elfogyjon a paklid, mielőtt elvihetnéd a 6 prize-od. Tudni kell, hogy a mérkőzés legfontosabb lapja részemről Zeraora GX, ami lehetővé teszi, hogy az elektromos energiával rendelkező pokémonok az aktív pozícióból ingyen kicserélhetők (retreat) egy hátsó pokéval. Természetesen az első meccsen a prizeok között volt, így nem tudtam használni. Miután a 6ból 5 prizet sikerült elvennem, még mindig nem lett meg a Zeraora GX. Az volt az utolsó lap. Kénytelen voltam feladni, és a következő meccsbe belekezdeni, hogy egy döntetlent ki tudjak hozni. Nem jutott rá elég idő, így meglett az első vereség. (2-1-1, 7 pont)

Ötödik meccs, újabb elektromos, Zapdos Jolteon. Újabb győzelem. Ebben a pillanatban nagyon jól állok. Ha a következő 4 meccsből 3 győzelem, akkor garantált a második napi verseny. (3-1-1, 10 pont)

Hatodik meccs újabb Zapdos Ultra Beast. Nehéz ellenfél, és ezúttal nem sikerült. Újabb verseség. Az utolsó 3 meccset meg kell nyerni. (3-2-1, 10 pont)

Hetedik meccs újabb Zapdos Ultra Beast. Mikor megláttam, már nem akartam elhinni. Készültem rengeteg PikaRom ellen, és nem játszok egyel sem?... Nagyon szoros meccs volt, sajnos döntetlennel zárult, így a második napi részvételem elúszott. Ettől függetlenül tovább játszottam, mert a 800+ létszám miatt a top 256 kap pontot, de ennyien nem jutnak be a második napra. (3-2-2, 11 pont)

Nyolcadik meccs ismételten meglepetést tartogatott. Zapdos Jolteonnak indult, de volt egy Ditto <> a hátsó sorban. Kiderült, hogy játszik Lycanroc GX-et, és emiatt az elsőt elvesztettem. A második meccsen, tudatában a váratlan pokémonnak, nagyon egyszerű győzelmet arattam. A 3. játék döntötte el a meccset. Az idő lejárt, jön a plusz 3 kör. Enyém az első, ütök, kapok 2 prizet, marad 1. Következő körre kézben Guzma, megvan a játék. Neki is 2 prize kell. Sehol sem áll a boardja, elég biztos voltam magamban. Ellenfél jön. Top deck Guzma. Lilliet a benchemről előre hozza, neki Rockruff aktívban, azon egy lightning energy. Ultra Ball Lycanroc. Rárakja Rockruffra. Kézben utolsó lapja Choiceband. Ott járunk, hogy nincs lap a kezében, Lycanroc choice band, elektromos energia aktív, nekem 3 pokém ül a benchen. Ha az Oranguru instructja hoz neki egy fighting energiát, akkor vége. Instructol, nincs energia, de van acro bike. Használja. Nincs energia, de van egy másik acro bike. Használja, megvan az energia, GX, GG. 2-1 oda, újabb vereség. Messze a legizgalmasabb meccs volt. (3-3-2, 11 pont)

Kilencedik, utolsó kör. Ultra Necrozma – Malamar pakli. A pakli, ami ellen sohasem kaptam ki. Az ellenfelem egy nagyon jó fej, vicces fickó volt, rengeteget nevettünk. Tétje ennek a meccsnek már rég nem volt, lehetett is érezni, hogy sokkal felszabadultabb volt, mint a korábbi ellenfeleim. Megnyertem. (4-3-2, 14 pont)

Konklúzió, tapasztalat

Ha valaki tervezi, hogy a későbbiekben jönne velünk nemzetközi versenyre, az jó, ha tudja, hogy IC-ken nincs ebédszünet. NINCS!!!! ebédszünet. Ezt saját bőrömön tapasztaltam, mivel reggel fél 7kor ettem, majd a 6. kör után, délután négykor sikerült ebédelni. Márpedig koncentrálni enni és innivaló nélkül igen nehéz. 4 kör után éreztem is, hogy már nem tudok annyira előre gondolkodni, mint szeretnék. Ha ilyen versenyre mentek, vigyetek magatokkal ennivalót, csokit, nasit, hogy a körök között ne haljatok éhen, és a koncentrációtok is fókuszált maradjon.

Ha már itt tartunk, gyakoroljátok, hogy reggel leültök játszani, és meddig bírjátok. Ha tudtok figyelni és játszani 11-12 órán keresztül, és nem sok hibát vétetek, akkor már jobbak vagytok, mint mi :D.

Második nap, Side Eventek

Amíg folytatódott a bajnokság, azok számára, akik az első nap során nem érték el a pontszám limitet, külön kisebb versenyeket szerveztek, Bo1 (best of 1) formátummal, vagyis egy meccs egy játékból állt, aki azt megnyerte, az volt a meccs nyertese. Viktor megmérettette magát a League Cup-on, amiről majd mesél részletesebben.

Norbi és Én egy számunkra új, ismeretlen formátumot játszottunk második és harmadik nap. Booster Battle. A játék annyiból áll, hogy mindenki kap 1 boostert, abból kell 10 lapos paklit építeni. Mutáns evolúciók lehetnek, tehát egy azon színű poké basicjére pakolható volt ugyanolyan színű, másik poké stage 1-je és így tovább. (Kanghaskan -> Dodrio -> Pidgeot) Ezeken a versenyeken minden győzelem után 10 pontot kaptál, amit beválthattál a „Prize wall” elnevezésű bódénál. A fődíj egy Nintendo Switch konzol volt, amiből egyetlen darabot tartottak a helyszínen. Egyénileg elérhetetlennek tűnt a konzol 600 pontos „ára” így 3-an összedobva elhoztuk. Ezen kívül a maradék pontokból Zeraorás playmatokat, Growlithe plüsst, és boostereket hoztunk el.

A fent említett versenyeken kívül lehetőség volt Pre-realese formátumot játszani, Standard versenyt barátokkal, riválisokkal, Pokemon GO bajnokságra, Ultra Sun-Ultra Moon harcokra, Pokken versenyre.

Zárás

A szervezés nagyon profi volt, sohasem unatkoztunk. Amikor a side eventeket meguntuk, tudtuk nézni a Pokken Tournamentet, vagy a TCG/VGC streamet (ment kivetítőn), cserélgettünk, vagy játszottunk a switchen, amit előre gondolva vittünk magunkkal (nem a nyereményt bontottuk ki). Lehetőség volt tölteni az elektromos készülékeket, így ez sem lehetett akadály. A helyszíni étkeztetés talán kicsit drága volt, de séta távra volt McDonalds, Döner, Hamburger, úgyhogy ennivalóban nem volt hiány azoknak, akik kijutottak ebédszünet nélkül :P .

Összegezve az egészet rendkívül pozitív élmény volt, nagyon sokat tanultam belőle, sok emberrel megismerkedtem, és jól éreztem magam. Rengeteget lehet költeni egy ilyen eseményen, úgyhogy mielőtt valaki kimegy, gyakoroljon egy kis önkontrollt :D

Ha valakinek kérdése lenne, kereshettek nyugodtan facebookon, személyesen a versenyeken. Zárásképpen itt hagyom a 60as listát, amivel játszottam a hétvégén.

Pokémonok

2 Pikachu & Zekrom GX
2 Zapdos
2 Jirachi
1 Tapu Lele GX
1 Zeraora GX
1 Absol
1 Tapu Koko Prism Star
1 Marshadow 
1 Marshadow GX
1 Tapu Koko GX

Trainerek

4 Lillie
4 Guzma
1 Volkner
1 Acerola
1 Erika's Hospitality
1 Cynthia
4 Ultra Ball
3 Energy Switch
2 Switch
3 Nest Ball
1 Escape Rope
1 Rescue Stretcher
1 Weakness Policy
4 Electropower
1 Chioce Band
2 Escape Board
1 Aether Paradise Conservation Area
1 Thunder Mountain Prism Star

11 Lightning Energy


Képes élménybeszámoló a European International Championships versenyről Fehér Viktor tollából

Sziasztok! Fehér Viktor vagyok, egy élménybeszámolót hoztam nektek az European International Championship versenyről, amin részt vettünk Aaronnal és Norbival.

A felkészülés számomra ott kezdődött, hogy nagyon sok időt fektettem a Pokémon Trading Card Game Online játékba, mivel sajnos nem tudok eleget gyakorolni itthon, a versenyeken is mindig ismerjük egymás pakliját, így izgalom nem sok van. A felkészüléshez sorolnám még azt a néhány League Cup-ot a szomszédos országokban, ahová ellátogattam. Szlovákiában már egy éve folyamatos vendég vagyok a Cup-okon, egy alkalommal pedig nyernem is sikerült. Bécsbe márciusban voltunk másodszorra, itt a legjobb négy játékos közé sikerült bekerülnöm.

Most viszont térjünk át hétvégi EUIC versenyre.

A master divízióban szereplő (14+ éves) játékosoknak két napos volt maga a verseny, majd ezek után következett a döntő vasárnap. Senior és junior korosztályban mindössze szombaton és vasárnap zajlott a megmérettetés. Az utóbbi időben a Jolteon/Zapdos paklival ment legjobban a játék, így ez volt az IC-re is a választásom. Íme láthatjátok a teljes listát, ami sajnálatos módon csak egy 3-4-2-es eredményre volt elég a versenyen:

Maga az IC helyszíne az Estrel kongresszusi hotel volt, amely egy elképesztően hatalmas szálloda és rendezvényterem. Ezen a képen a hotelnek a 2/3 része látszik:

A rendezvény jól meg volt szervezve, mind a biztonság, mind pedig a férőhely és a lebonyolítás szempontjából is. Az első nap nagyon korán keltünk a fiúkkal, mivel nyolc óra és negyed kilenc között lehetett átvenni a regisztrációhoz járó ajándéktárgyakat és a közlekedéshez szükséges belépőkártyát. Minden szakágnak (kártya- és videójáték) külön sor volt kialakítva, ami jelentősen leegyszerűsítette a belépést.

Regisztráció után pedig, ha áthaladtál a fenti képen látható ajtón, ez a látvány fogadott minket: hihetetlen nagy volt a versenyhelyszín, ezt pedig a létszám is mutatta, mivel 819 Master volt jelen, ami a tavalyi Nemzetközi Bajnoksághoz képest 50 fős növekedést jelentett. Ebből hárman voltunk magyar játékosok.

Számos csapat és nagynevű játékos volt a tornán, mint például a DDG (Dead Draw Gaming), ARG, Limitless, 8Bit és még sorolhatnám az egyéb híres csapatokat. Mint az kiderült első kör után, a Pikachu & Zekrom volt a legnépszerűbb választás, ami meg is nyerte az egész versenyt. Nálunk a legjobban szereplő játékos most nem én voltam, hanem Aaron William Dekkers. Ő 4-3-2-t ment, de sajnos ő sem jutott be a második napra. Aaron egy éve kezdett el játszani, neki az első nagy versenye volt az IC. Mondta is nekem a hotelban, hogy mennyire leterhelő volt 9 kört szünet nélkül játszani, amit én már kétszer átéltem, ezért tudtam, hogy milyen nagy kihívás jól játszani még a 9. körtben is. A másik játékostársam Pusztai Norbert volt, aki 5 kört után ki is droppolt, rosszul sikerült számára a verseny sajnos. Norbert már veterán tagnak számít itthon, ő is tudta milyen nehéz lesz, de sajnos nem volt a szerencse vele, így ő fejezte be leghamarabb a szereplését a versenyen. Mivel se Aaron, se én nem juttotunk be a második napra, ezért a szombatot a kiegészítő események (side eventek) kipróbálásával töltöttük. Volt League Cup, volt Build and Battle, volt Booster Battle, illetve Standard Battle esemény is.

Én második nap League Cup-ra neveztem, immár Pikarom paklival, a többiek más versenyekre neveztek be. A side eventek lényege, hogy pontokat farmolhattál, amiket rengeteg értékes dologra költhettek el a játékosok "fődíj" pedig egy Nintendo Switch volt. A league cup sajnos Best of One formátumban zajlott, tehát aki nyert, megnyerte az adott kört is. Jól kezdődött számomra a verseny, nyertem 3-at egymás után, majd egy rossz húzás után kikaptam. Ezután megint nyertem egyet, majd megint egy rossz húzás miatt kikaptam. Immár tudtam, ha minden előttem álló fordulót megnyerem, akkor lehetek a legjobb nyolc játékos között. A következő mérkőzésem megnyertem, de utána sajnálatos módon egy szép Let loose-Alolan Muk combo miatt kikaptam. Az utolsó körnek nekivágtam az élmény miatt, meg is nyertem azt, így egy 230+ résztvevős League Cup-on 5-3-as eredményt tudtam menni, amiért 80 pontot kaptam, amit a prize wall-nál költhettem el. A többiek eközben folyamatosan a booster battle eventen játszottak. A nap végén összeszámoltuk a pontokat, láttuk hogy a switch 2/3 meg is van, ezért megbeszéltük, hogy a harmadik nap is lemegyünk, megpróbáljuk elvinni, hátha sikerrel járunk. Ez szerencsésen SIKERÜLT is! Tehát a legjobb nyereményt hoztuk el side eventeken, aminek mindannyian örültünk!

A harmadik nap egyébként a döntők zajlottak, amelyre személy szerint nagyon kíváncsi voltam, mivel junior kategóriában szlovákiai barátom fia, Simon Belanyi szerepelt a két legjobb játékos között. Simon elképesztő és ikonikus módon 0-1-ről fordítva, 2-1-re megnyerte a EUIC-t is, hasonlóan Oceania IC-hez, ahol szintén 0-1-ről fordította meg a döntőt, és győzött 2-1-re . Nagyon büszkék voltunk Simonra az apukájával és edzőjével Martin Janous-al együtt. Ezen a képen Simont láthatjátok mellettem:

A senior kategoriában az egyetlen magyar nevező Lukáts András volt, aki szintén Aaronnal egy időben kezdte el a játékot. Andrisék egész családdal együtt jöttek el a rendezvényre, ami nagyon tetszett a család többi tagjának is. Andris eléggé izgult, hiszen neki is az első nagy versenye volt ez. Végül 143 senior közül Andris a 98. lett 3-5-0-ös mutatóval. Ez elsőre nem rossz szereplés, lesz ez még jobb is az elkövetkező években. A Master döntőt pedig brazil Gustavo Wada nyerte PikaRom deckjével. Wada egy elképesztően jó játékos, aki idén a francia SPE (special event) versenyt is megnyerte Európában.

Az utolsó nap már csak cserélgetéssel és beszélgetéssel telt. Sok új barátra szert tettünk, illetve sok régi ismerős is ott volt a környező országokból. Összességében nagyon élveztük az eseményt, jövőre is megyünk, reméljük jobb szerepléssel és rengeteg tapasztalattal térhetünk majd haza akkor is.

Ha kedvet kaptál a Pokémon TCG-hez, nyugodtan fordulj hozzánk (a Pokémon TCG Magyarország facebook csoporban), illetve a Metagame-hez további információkért!

Köszönet, ha végigolvastátok a cikket.

Üdvözlettel,

Fehér Viktor és Dekkers Aaron

A Metagame csapata gratulál minden magyar versenyzőnek a sikeres szerepléshez!

Tovább...
Bojtár Gyula: War of the Spark - ahogy én gondolom2019.04.25 06:16

Szerző:admin

 

A történet elég régen kezdődött, mikor utaztunk haza a legutóbbi prágai GP-ről és tanult kolléga a szokásos Twitter körét kommentálta: „Na! A következő set neve nyilvánosságra került, War of the spark”. Majdnem értettem is, amit mondott. Köszönhetően Póker autójában éppen üvöltő Steel Panther itt nem idézhető sorainak. (szerintem sehol nem idézhető, bővebb információ csak a +18 verzióban). Annyit azért elég gyorsan sikerült leszűrni, hogy Ravnicán lesz valami ramazuri. Azt már könnyen ki lehetett találni, hogy a Magic multiverzum valamely ügyeletes rossz fiúja fog rossz fát tenni a tűzre (és kell neki hozzá egy kis szikra (spark)). Bolas rosszalkodott Amonkheten, így logikusnak tűnt, hogy Emrakul jön el újra megenni a megennivalót. Aztán nem így lett. Nem hogy Bolas érkezett meg, de jött vele 35+1 másik planeswalker. Azon tűnődtem ekkor, hogy régi jó Garruk barátunk vajon mit csinálhat ezekben az időkben. Valószínűleg előfizetett a Barátok Közt összesre, hogy elüsse valamivel a végtelen idejét, a PW vadászat jelenleg csak Ravnicán divat. Itt viszont hullnak majd, mint a legyek, de erről talán majd később.

 

A játékot elárasztották a PW-k az MTG legutóbbi korszakában. Ha korokra szeretném osztani a Magic történetét, akkor a Lorwynnal kezdődő időszak lehetne a PW-k kora. Aminek talán most lesz vége? Kikasztolja-e a Wizards az elderspellt és leszámol-e a PW-kell? Ha nem is örökre, de legalább egy kis időre.

Magic őstörténetében maga a játékos a (egy) PW, aki elhozta remek dekkjét, hogy megvívja epikus csatáit más PW-k ellen. (vagy manát halljon a g…-be, de ez részlet kérdés). Aztán jött a tarmogoyf és sok kérdést felvetett.

 

 

Igen ez az a kártya, amit elvisz a spell snare. Ami miatt mégis itt szerepel, hogy itt jelent meg a planeswalker szó, mint laptípus először. Az első PW-k a Lorwyn kiegészítőben jelentek meg és azért nem rengették meg a világot alapjaiban. Jace, Chandra, Garruk, Liliana és Ajani. Aztán egyre szaporodni és sokasodni kezdtek, amíg el nem jutottunk oda, hogy már 36+1 befér egy kiegészítőbe. Be kell valljam, van amelyikről még soha nem is hallottam. Nem a Magic lore-ban vagyok a legjobb, ezt be kell látni. Ami a standard kártyákról lejön azt kb. össze tudtam rakni. Néhány történetfoszlány még tetszett is a maga nemében. Magyarként teljesen együtt tudok érezni Gideonnal, aki ugye Kitheon néven látta meg a napvilágot, de ezt a külhoniak, akarom mondani a külvilágiak nem nagyon tudták kimondani (Ezt a végtelenül bonyolult nevet).

A setteket felvezető videókat mindig megnéztem abból elég sok minden kiderült a történetről. Nem volt ez másképp a War of the Spark-kal sem. Kb. a 3. másodpercben látszott, hogy itt most nem a Gryllus Vilmos nevével fémjelzett Tágas égen andalogra jellemző gyerekrajzok szétvagdosásával készült „animáció” lesz a nyerő. Inkább a minőségi zene és korhű CGI (ha ezt annak hívják) került előtérbe. A videó története nem bonyolultabb egy átlagos Avengers résznél, de kiderül belőle, hogy itt most nem minden a móka és kacagásról szól majd. Talán a wizarc más fronton is értékesíti a Magicet, készülhet belőle film, akár élő szereplős, akár animáció is. (lehet, lenne erre igény? az említett videó megjelenése napjaiban egyik legnézettebb videó volt azon a videó megosztón).

Nagyot dob a „flévörön”  a totaly lost poén (Fltvbsdfjsdj, nem fogom tudni leírni.)

 

 

Rögtön beugrott a Relentless Dead története. Az első Innistrad setben csapkodták azt a rózsaablakot a zombik, a második Innistrad setben már bent volt a templomban a „Ablakos Józsi”, persze az ablak betörve a háttérben. Közben meglett a kép is…

 

 

Visszatérve Ravnicára - Ez mind szép és jó, de a ha set nem játszható, akkor nem ér semmit az egész. Arról már volt szó, hogy végetlen számú PW lesz a War of the Spark-ban. Arra mindenki már rájött, hogy lesznek UC, Rare és Mythic PW-k is. Gondolom arra is, hogy ezek milyen séma alapján készültek.

A spoilerek csekkolása közben volt egy pillanat, amikor olyan bamba fejjel néztem a kijelzőt, mint aki először látja a Legyek urát. Megjelent előttem a disznóisten. Na ez meg mi a f…, és mit keres itt egyáltalán. 3RR csinál valamit meg nem is, meg is lehet ölni, meg nem is. Tisztára mint az okos lány. Pár nappal később nyilvánosak lettek amonkhet istenei és összeállt a kép. Tudtam, hogy nem PW-t akarok bontani a pre-n. (pedig fogok, legalább 6-ot). Olyan monocolor lények, amelyik megnyerik a játékot max 5 manáért. Nekem tetszik! Ahogy mondani szokták a Magicben a világ kiegyensúlyozott, a hatalom és erő eloszlik a színek és a frakciók között. Jah, ez kb igaz is lenne, ha kivennénk a kék színt. 2UU 4/5 flying és van rajta még valami ákom-bákom, ami már nem is érdekel.

Ágyúgolyó töltelékek (vanília lények): ebből ebben a setben is kapunk azért rendesen. Mindig várom a „kedvenc” lényeimet újra feltűnni a spoiler időszakban. Nevesíteni nem tudom őket, de itt lesznek. No1.  2U 3/2 és flavor text, No2. 3W 2/5 és ennyi. Egyszer valaki írt erről egy cikket, hogy mi értelme van kiadni a 23. fajta draket amelyik 2u 2/2 flying. Bevallom, nem emlékszem miért. Bizonyára jó okuk van rá.

Az army tokenek legalább jól sikerültek, bár nem vagyok nagy fanja az army mechanizmusnak. Addig jó, amíg kapsz egy tokent, utána, hogy azt pumpáld a végtelenbe, szerintem nem éri meg. Ami igazán jóvá teheti: Trusted Pegasus, aki átesett egy mutáción a core set óta. 1/3-ből lett 2/2. Nem tudom eldönteni, hogy melyik a jobb stat. No2: Skylord  - ad a seregeknek repülést, azt csak bontani lehet, nem sok mindent tudnék előtte pickelni egy drafton.  

Összegezve ez hangulatos set lett, játszani nem lesz egyszerű vele. Nehéz döntések sora vár ránk a pre-n. Negatívumként azért megemlíteném, hogy nagyon nagy a power level különbség a mythic-rare-U-C között.

Tovább...
Út a felső asztalokhoz - Egy haladó játékos tanácsai2019.03.12 18:01

Kategória:Pokémon TCG
Szerző:admin

Sziasztok!

Pusztai (Kuma) Norbert vagyok, magyar szinten haladó/profi játékos. Észrevettem, hogy rengeteg jó játékos van itthon, de sokan nem tudnak kibontakozni. A cikkem most nem a kezdő játékosoknak szól, hanem azoknak, akik közel állnak a haladó szinthez, azonban valami még hiányzik nekik a következő lépés megtételéhez.

Kezdjük is rögtön a megfelelő pakli kiválasztásával. Most nem a kreatív, egyedi, tesztelésre szorolú kombókról beszélünk, ezekből ritkán jönnek össze olyan sikeres paklik, amelyek valós eséllyel szállnak harcba egy nagyobb verseny, mondjuk egy IC (international championship) megnyerésére. Ahhoz, hogy egy átlagos játékos versenyben maradjon mindenképpen ismernie kell a "metát". Sokan még a rövidítés jelentésével (Most Effective Tactics All-time) sincsenek tisztában, pedig így egyszerűbb elmagyarázni, hogy mit is takar maga a fogalom. Konkrétan annyit tesz, hogy a világszinten is profi játékosok olyan taktikákat találtak ki, amelyekkel akár a legmagasabb szintű versenyek megnyerésére is esélyesek lehetnek. Kevés az olyan tréner,  aki tudja formálni a metát, ezért én inkább a követését javaslom.

 

"Hogyan? Honnan fogom tudni mik épp a legjobb stratégiák?"

A limitlesstcg.com weboldal a válasz erre a kérdésre. Itt minden nagyobb és rengeteg kisebb verseny legjobb játékosai, eredményei és decklistái is megtalálhatóak. Ha egy regional championship vagy a fentebb említett bajnokságok közül bármelyik eseményt megnézzük, az első 16, de akár 36 pakli közül biztosan találunk olyat, amivel itthon bizonyosan meg lehet szerezni a győzelmet.

 

"De én szeretnék előrelátó lenni, honnan tudhatom, hogy a jövőben milyen lapok lehetnek jók? Egyáltalán honnan tudom milyen lapok fognak kijönni?"

A pokebeach.com oldalon folyamatosan mutatják be a következő settek lapjait, ha pedig egy set összes lapja napvilágot lát, gyűjtőcikk is ki szokott kerülni. A korábban említett limitlesstcg.com a megjelenés előtt egy top10-es listát
is közzétesz a várhatóan legjobb lapokról. Ezen kívül még ajánlanám a virbank city nevű facebook csoportot is, és természetesen a magyar játékosok sem harapják le a fejed, ha tanácsot
kérsz tőlük. Néhánynak még youtube csatornája vagy twitch csatornája is van, amiket érdemes követni, hiszen a bontogatástól kezdve hasznos tanácsokig, a meta deckek tesztelésén keresztül mindenféle finomság
megtalálható ezeken a platformokon. Bátran ajánlanám a jelenleg legaktívabb csatornák közül az alábbit: twitch.tv/vyndra94, ahol elsősorban meta paklik tesztelésével találkozhattok, valamint a kompetitív játékkal kapcsolatos kérdéseitekre is választ kaphattok magyar nyelven.

 

"Jó, jó. Találtam egy meta paklit, pénzem is lenne megvenni. Na de honnan szerezzem be ezeket?"

Első körben mindenképp ajánlom a metagame kártyabolt mappájának az átfésülését, főleg trainerekből szokott nekik lenni és hasznos pokemonokból, de mindig van ott 1-2 jól irányzott GX is. A másik, amit mindenképp ajánlok az a magyar játékosok megkeresése. Többeknek is igen széles lapkészlete van, a magyar pokémon tcg-s csoportban a szükséges lapok kiírása sokszor vezet eredményhez.

 


"De hát ez olyan ritka ilyenje senkinek nincs, vagy nem cseréli"

Erre is van megoldás. Külföldön vannak kártyaboltok igen széles egyedi lap (single card) választékkal, de van egy online piac is, a cardmarket.com nevű weboldal. Itt mindenképpen professional sellertől
vásároljatok, még akkor is, ha nem ő adja az adott lapot a legolcsóbban, mivel tőle biztosan meg is fog érkezni. Fontos még a lap állapotának és nyelvének ellenőrzése kifizetés előtt. Megbízhatóbb, de valószínűleg macerásabb megoldás lehet a trollandtoad.com, általában itt a legolcsóbbak a lapok, de persze itt is vannak kivételek. Előnye még több lap vásárlása esetén, hogy csak egyszer kell szállítási költséget fizetni ellenben a cardmarkettel. Viszont fontos tudni, hogy ez egy  
amerikai weboldal ezért érdemes a vámhatár alatt rendelni, különben küldeményünket hosszas és drága folyamat lehet kézhez kapni.

 

"Remek! Meglettek a lapok, nem is volt bonyolult! Viszont nekem nem megy olyan jól, mint a többieknek, illetve akiket online láttam..."

Ez természetes. Csupán a lapok birtoklása és a pakli lemásolása -a közhiedelemmel ellentétben- nem tesz jó játékossá. Ehhez nem elég egyszer ránézni a limitlessre, elkölteni a húsvéti locsolópénztTapu Lele GX-ekre és ülni egy székben, hogy majd a pakli játszik magától.  A kulcs a sikerhez a gyakorlásban rejlik. Amikor időd és persze kedved engedi ülj le a pokemon online TCG elé, gyere le a Metába versenyezni, szervezz versenyen kívüli találkozókat, az a legjobb, ha ki tudsz alakítani egy baráti kört, akikkel rendszeresen összeültök játszani. A versenyekre akkor is gyere el, ha utolsó leszel. Miért? Mert gyakoroltál. Mert láttál olyan stratégiákat, amiket te is fel tudsz a későbbiekben használni. Ahogy a mondás is tartja, mi nem öl meg, az megerősít. Sőt, ha komolyan gondolod, hogy tényleg a legjobbak közé akarsz tartozni, ahhoz mindenképp fontos, hogy minél több játékossal találkozz, játsz és tanulj tőlük, ahogyan ők is tanulni fognak tőled. Itthon már mindenkit kívülről fújsz? Semmi gond, többen is járunk környező országokba versenyezni. Sőt, 1-1 távolabbi nagyobb eventre is bekukucskálunk néha. Bátran csapódj hozzánk és még akkor is jó buli lesz, ha szokás szerint nem kell hazafelé vonatjegy, mert úgy összecsomagolnak minket,
hogy fel is adnak.

Ezek lettek volna a tanácsaim azok számára akik komolyan akarják venni a játékot, de valamiért nem tudnak feljebb lépni azon a bizonyos létrán. Néha ki kell kicsit lépni a komfortzónánkból, hogy előre haladhassunk. Remélem mindenki megtalálja hol akadt el és jövőre a VB-n a top 16 között magyar játékos is fogunk találni. 

Tovább...
King of the Allegiance - Titkos Kártyás Standard Magic Verseny2019.03.03 10:37

Szerző:admin

Kedves Magicesek!

 

Régen volt már nagyobb lélegzetvételű, szombati T2 verseny az országban. A pénteki ligáinkon illetve a hétközi showdownokon kívül tulajdonképpen csak az MTGO és az MTGA marad, de ott nem lehet megszagolgatni a frissen kasztolt titkos kártyát; elővezetni az otthon porosodó all-foil pimp decket; és össze-vissza tekergetni a lapokat kedvenc, levegőzni vágyó playmatunkon. És nincs se ének, se tánc, se seftelés.

Ezért hát!

 

Mostantól kezdve minden negyedévben tartunk egy nagyobb szabású, szombati T2 versenyt - hogy minden kiadás után legyen legalább egy standard tabletop nagyverseny.

Az első verseny időpontja: 2019.03.23. 10:30!

Helyszín: Metagame 1  (Amennyiben, a várható létszám meghaladná az 50 főt, úgy nézünk alternatívákat. Ehhez persze az kell, hogy minden játszani szándékozó regeljen a versenynaptárunkban minél előbb! ITT: https://metagames.hu/versenynaptar?22&esemeny=2357 )

REL: Kompetitív! Decklista kötelező!!

 

A megmérettetés győztese lesz az adott kiadás bajnoka - a mostani aktuális esetben mondjuk a King of the Allegiance. (Aztán majd legközelebb a Master of the Spark. :)

Persze a hatalmas presztízs mellett nyeremények is lesznek:

Az első helyezett a díjazását egy 10L-es horganyzott vödörben kapja, amit mindenféle garbage égetésére is lehet használni. Lesz benne rengeteg kártya boosterekben, melyekkel sokat lehet majd harcolni, játszani! Gazdagabb lesz egy egyedi playmattal, egyetlen készült belőle az egész országban! (Hint: azon is lesz vödör, pszt.) Az Ultrapro jóvoltából hazavihet shieldet, kártyatartó dobozt is, hogy legyen mibe pakolni az égetést megúszó kincseket és a 250 dolláros kártyákat. 

Mindenki gazdagabb lesz promó lapokkal (helyezés szerint pl. FNM Light Up The Stage, FNM Mortify, FNM Gate Colossus, stb.) - illetve a résztvevők között kisorsolunk random nyereményként néhány fantasy/sci-fi könyvet, Ultrapros kiegészítőket és boostereket is!

Nevezés: 2500 HUF.

Boosterszámban 3 per fő megy az alapba - pl. 30-40-50 játékos esetén a következők szerint:

 

Poroljátok le a bróken standard lapokat és gyertek játszani!

Várunk mindenkit sok szeretettel!

Tovább...
Keyforge: Call of the Archons Alapok2018.11.12 15:40

Tagek:
Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

A játék menete

Kiválasztjátok a 36 lapból álló egyedi paklitokat majd megkeveritek.

Random módon választotok egy kezdő játékost.

A kezdő játékos 7 lapot húz a 2. 6 lapot.

Egy mulligan lehetősége van mindkét játékosnak a kezdő játékossal kezdve, ha a játékos a mulligan mellett dönt visszakeveri kezdő kezét a pakliba és eggyel kevesebb lapra húz vissza.

A játék 5 fázisból áll:

1 Forge A Key: Amennyiben egy játékos 6 vagy több Amberrel rendelkezik kovácsol egy kulcsot és levon 6 Ambert az Avatar kártyájáról. (abban az esetben ha 12 vagy több Amberrel rendelkezünk akkor is csak 1 kulcsot kovácsolhatunk)

2: Choose A House: Választunk egy házat majd eldöntjük, hogy szeretnénk-e az archivesunkban lévő kártyákat a kezünkbe venni (az archivesunkban különböző lap effectek juttathatnak kártyákat)

  1. Action Phase: ebben a fázisban játszhatunk ki kártyákat, dobhatjuk el őket, vagy aktiválhatjuk ha már az asztalon vannak. A játékban 4 típusú kártya van: Lények melyeket tappelve hozunk játékba, azaz nem aktívak a kijátszás körében. Artifactok melyek szintén tappelve érkeznek és a további körök alatt tudjuk majd őket aktiválni. Upgradek, melyeket lényekhez csatolhatunk és új képességeket biztosítanak számukra. Illetve Action kártyák amik azonnali hatással vannak a játékra és ez után az eldobott lapjaink közé kerülnek. A korábbi körökben asztalra került lényeinket és Upgradejeinket aktiválhatjuk. Minden lény alap esetben képes harcolni egy ellenséges lénnyel vagy „Reapelhet” amivel szerez egy Ambert tulajdonosának vagy végrehajthatja képességét ha van neki. Az Upgradek a rájuk irt képességeiket hajthatják végre. Ezeket az akciókat bármely sorrendben használhatjuk. Fontos azonban, hogy csak azok a lények és Upgradek lesznek aktívak melyek háza azonos a 2. lépesében választott házunkkal illetve csak ilyen házú lapokat játszhatunk ki és dobhatunk el. (A játék első körében a kezdő játékos csak 1 lapot játszat ki vagy dobhat el)
  2. Ready: Minden asztalon lévő kártyánkat untappeljük.

5 Draw phase: visszahúzzuk a kezünket 6 lapra ha csak valamilyen effect nem gátolja ezt.

Az a játékos nyeri meg a játékot aki először kovácsol 3 kulcsot.

 

 

Minden pakli egyedi

 

Richard Garfield a Magic: The Gathering óta szeretett volna egy játékot ahol mindenkinek egy saját paklija van, ami csak az övé. Ez a Keyforgeban megvalósul, ugyanis egy algoritmus generálja a paklikat és azok neveit. Emiatt nincs két ugyanolyan, mind egyedi. Minden paklihoz jár egy fedőlap amin megtalálható egy QR kód amit a versenyek elején beolvasva már le is adtad a laplistád. És, hogy hány különböző pakli van? Az FFG bevallása szerint több milliárd. És, hogy mikből áll össze egy pakli? A játékban Archonokat és Crucible világának 7 háza közül, azért, hogy Amber-t szerezzünk, aminek segítségével kulcsainkat megkovácsolva kinyithatjuk Crucible egyik végtelen tudást rejtő széfjét.

A házakról röviden:

BROBNAR: Az agresszív frakció, a játék során ők nem termelésre hanem a harcra vannak specializálva, a ház jellemzője, hogy harc által szerez különböző bónuszokat, vagy akár Amber-t, miközben az ellenséges egységeket meglepő hatékonysággal semmisíti meg. Designra itt érdemes úgymond nagy "dundikra" számítani, ogrék, orkok, barbárok és társaik.

LOGOS: A support/control frakció, gépészek és tudósok, akik a játék során az Amber manipulációra törekednek. Képességeiken belül megtalálhatóak olyan hatások amik a kulcskovácsoláshoz szükséges számot az ellenfél számára növelik, sajátunkra pedig csökkentik. Továbbá különböző tiltó hatások, például; az ellenfél nem játszhat ki eventeket, vagy nem támadhat következő körében.

SHADOWS: A tempo királyai. Ha jellemezni kéne a házat azt mondanám, hogy olyan mint egy Rogue a Hearthstoneban. Fő mechanikájuk az "Elusive" ami azt jelenti, hogy körönként az első harcban nem sérülnek, emiatt könnyen tudnak úgy ellenséges egységeket leütni, hogy őket semmi veszély se fenyegesse. Ezen kívül szeretnek Amber-t lopni az ellenféltől, ezzel meggátolva őt attól, hogy kulcsai legyenek.

SANCTUM: Avagy Deus Vult, a lovagok. Lovaghoz illően majdnem minden egységükön Armor van, ami egy körönként megújuló pajzs. Sajátos mechanikájuk a "Capture" amivel az egységek elrabolnak Amber-t az ellenféltől, viszont nem ellopják mint a Shadows tagjai, hanem magukon tárolják. Ennek annyi hátránya van, hogy amikor leütik őket, akkor az ellenfél visszakapja a rajtuk lévő Amber-t.

MARS: Az űrlények, akik csak egymást tolerálják. Ez a ház nagyban eltér a többiektől, ugyanis amíg a többi frakció tolerálja egymást, addig a Mars nem. Mondhatni elitisták, ugyanis arra comboznak, hogy minél több Mars lapod legyen kézben vagy asztalon, illetve még olyan lapokkal is operálnak ami minden "Non-Mars" lapot a kezedben kidob cserében ugyanennyi Amber-t kapsz.

DIS: Az abszolút kontrol frakció. Ők azok akik miatt biztos nem lesz sok barátod, de legalább az ellenfél se fogja jól érezni magát játék közben. Az ellenfél kizsigerelése a céljuk, olyan effektekkel mint a "Csak 2 lapot játszhat ki a körében" vagy a "Jelölj ki egy házat és azt nem választhatja" és még random lap dobatás is. Nem utolsó sorban náluk található meg a jól ismert "tömegirtás" is, ami minden lényt megöl az asztalon.

UNTAMED: A rush frakció. Gyorsan akarnak nyerni, szinte minden lapjuk Amber-t termel, ellentétben más házak lapjaival, ahol csak az Event lapok, itt a lények egy része is. Mechanikájuk a "Skirmish", ami miatt mikor támadnak nem kapnak vissza sebzést, illetve a visszavetetések asztalról, vagy akár discrd pile-ból.

 

 

Versenyformátumok itthon

 

Az FFG nagyon pontosan kigondolta milyen versenyeket szeretnének látni, hétköznap best-of-one, hétvégente  best-of-three meccseket javasolnak. Az események alapvetően 2 fő csoportra oszthatóak:

Sealed: A helyszínen vett és bontott paklikat használjuk.

Archon: Saját, már meglévő, begyakorolt paklik is használhatóak a versenyen.

De nem elégedtek meg ennyivel, már megjelenéskor 4 különböző versenyformátumból lehet választani.

Sealed Auction: Mindenki a helyszínen veszi a pakliját, ezek után kinyitjuk az összes paklit és kezdődhet az aukció. Mindenki licitálhat az adott paklira (chain licitek vannak, tehát minél jobban akar valaki egy paklit annál nagyobb hátrányból kell indulnia) és aki a legtöbbet ajánlja használja azt a paklit a versenyen. A verseny végén természetesen az eredeti vevő visszakapja a pakliját!

Adaptive: Itt lehet használni már meglévő paklit is. Ez egy bo3 formátum, ahol az első fordulót a saját, a második fordulót pedig az ellenfél paklijával játsszátok. Ha szükség lenne harmadik körre akkor az arra a pakli, ami mindkét meccset nyerte licitálnak a játékosok, majd ha megszülettet a licit győztese akkor játsszák le a 3. fordulót.

Survival: Szintén bo3 formátum, mindenki 2 paklit használhat, ha valamelyik paklival veszít akkor azt már nem játszhatja, ha valaki elveszti mind a két pakliját akkor vesztette el a meccset.

Gauntlet: Bo3 formátum, mindenki 3 paklit hozhat. Minden meccs előtt a játékosok kiválasztják az ellenfél egy pakliját, amit nem használhat, ezek után az ellenfél tudta nélkül választanak a maradék két paklijukból egyet, amivel elkezdik a meccset, a győztesnek kötelező decket cserélnie a fordulók után.

Egyelőre ezekből a formátumokból fogunk szemezgetni a versenyekhez, ha valakinek kérdése van a versenyekről illetve a típusokról nyugodtan kérdezzen a magyar Keyforge csoportban, valamelyik szervező biztosan válaszolni fog!

Tovább...
Warhammer Champions ismertető2018.09.12 09:33

Kategória:zÁltalános
Szerző:admin

Négy év Invasion és három év Conquest után megérkezett a Games Workshop új kártyajátéka, ami az Age of Sigmar világába kalauzol el minket, ahol a négy nagy frakció valamelyikének bajnokait tudjuk csatába küldeni egymás ellen.

Rövid ismertető keretében bemutatjuk a játék fontosabb elemeit, és mindenkit biztatunk arra, hogy próbálja ki élőben is a játékot a hétfőnként tartott klub- és demónap valamelyikén!

Helyszín a Metagame - Nyugati (Kádár utca 10.).

A játékot két személyesre tervezték és a viszonylag rövid játékidőnek köszönhetően egy óra alatt akár 2-3 meccset is le lehet zavarni. Egy előre összeállított kezdőpakli beszerzése után, akár már el is lehet kezdeni a játékot.

A Champions szerves része a pakliépítés, amihez a lapokat a gyűjtögetős kártyajátékokból már jól ismert booster pakkokból lehet beszerezni. (Egy ilyen booster lapul minden előre összeállított pakliban is).

Az alapkiadás 278 féle lapból áll, és frakciónként 2-3 féle témára alapuló paklit is össze lehet állítani. Akad felfedeznivaló bőven!

A játék célja, hogy az ellenfél 30 életerejét nullára csökkentsük.

Minden pakli alapja az általunk kiválasztott négy bajnok (minden frakciónak 16 féle bajnoka van).

A bajnokoknak két kasztja van; harcosok, akik harci egységeken keresztül csökkentik az ellenséges játékos életerejét, illetve varázslók, akik az isteneik mágiáját felhasználva próbálnak minket győzelemhez segíteni.

Ezek a harci egységek és varázslatok a 30 lapos húzópakli részét képezik, amiben egy fajta lapból legfeljebb három példány lehet.

Miután a játék elején a játékosok kitették egymással szemben a bajnokaikat, elindul a játék, ahol a játékosok felváltva két-két akciót hajthatnak végre minden körben, amíg valamelyik játékosnak nullára nem csökken az életereje.

Egy akciónak számít, ha kirakunk egy lapot a kezünkből (pl. egy varázslatot a varázslónk elé, vagy harci egységet a harcosunk elé).

Amennyi akciót nem használunk fel az adott körben, annyi lapot húzhatunk a kör végén (a kör elején nincs laphúzás).

A lapoknak nincsen idézési költsége vagy bármilyen egyéb ára. Az akcióink száma véges, kettő körönként, és ez az, amivel gazdálkodnunk kell!

Egy bajnok előtt csak egy lap lehet, tehát a játéktér soha nem fog nagy helyet foglalni, és akár egy kocsmaasztalon is kényelmesen lehet játszani.

A játék külön érdekessége, hogy a kitett varázslatok és egységek néhány kör után elhagyják a játékteret, és amíg a csatatéren tartózkodnak, minden körben más-más hatást gyakorolnak a játékra.

Minden körünk legelején forgatni kell egyet balra az általunk kitett egységeken és varázslatokon, hogy követni tudjuk, éppen milyen hatást fejtenek ki a csatatérre.

A forgatás után az egységek és varázslatok aktuális bal felső sarkában található érték mutatja meg, hogy az a lap mit tesz az adott körben:

Ha egy lap kifejtette az utolsó sarkának is a hatását, akkor a következő kör elején, amikor megint fordítani kellene rajta, elhagyja a csatamezőt.
Így megnyílik a lehetőség, hogy új egységet vagy varázslatot tehessünk ki az a bajnok elé.

 



De nézzünk meg még néhány egységet:

A bajnokoknak is nagy szerepük van, mert rajtuk keresztül lehet a frakció isteneinek támogatását megkapni. Ezek a játékban az Áldás (blessing) lapok, erős hatások, és a pakli építésekor nekünk kell választani négy megfelelőt a stratégiánkhoz (minden frakciónak 12 féle Áldás lapja van).

Az Áldás lapok egyike csak akkor aktiválódik, ha valamelyik bajnokunk körbeforog.

A bajnokok nem forognak minden kör elején automatikusan, nekünk kell figyelni arra, hogy milyen lapokat játszunk ki eléjük, ezzel aktiválva a forgatásukat!

Meglepően nagy mélységet ad a játéknak a rengeteg bajnok és áldás variáció, a hozzájuk építendő paklik és a kapott ellenfelek.
A kirakott lapok helye és a kirakás sorrendje, a felhasznált szűkös akciók mind-mind sok taktikázásra adnak lehetőséget.

Röviden ennyi a játék alapkoncepciója, ezen kívül van még pár apró szabály és egy laptípus (ability) amire nem tértünk ki bővebben a cikk keretein belül.

Remélem, hogy ez a rövid ízelítő meghozta a kedveteket a játék kipróbálásához! Ha igen, akkor találkozunk valamelyik hétfői napon a Metában - addig is csatlakozzatok a hazai Facebook csoporthoz :)

Szerző: Király Mátyás

Tovább...
MAGIC NEMZETI 20182018.07.11 17:38

Szerző:admin

 

A Wizards 2018-ban ismét boltunkat, a Metagame-et kérte fel a Magic Nemzeti megrendezésére!

A verseny ezúttal is multiformátum, vagyis T2-n és drafton kell összemérnie a játékosoknak az erejüket! A döntőbe jutó két versenyző tagja lesz a magyar VB csapatnak, ők társulnak az éves Pro Pontok száma alapján beside-olt csapatkapitányhoz, és utazhatnak a barcelonai vébére.

Külön örömhír, hogy idén sikerült megállapodnunk az Ultimate Guarddal, aki szponzorként támogatja a Magyar Nemzetit. Ennek köszönhetően minden nevező, illetve a Top8 extra díjakkal lesz gazdagabb. Lent a Nemzeti leírásánál erre részletesebben kitérünk.

 

 

Tavalyhoz hasonlóan idén is Magic hétvégét tervezünk, azaz a Nemzeti másnapján mindenkit meginvitálunk egy Sealed PPTQ-ra a Metába, ahol regionális PTQ-ra kvalifikálhat a győztes.

A lenti összefoglalóban igyekszünk minden kérdést megválaszolni, beleértve a Last Chance Qualifiereket, Triálokat és magát a fő eseményt!

 


 

LAST CHANCE QUALIFIER 1

Időpont:

2018.09.07, péntek, kezdés 18:00

Helyszín:

Metagame, Budapest, Kádár u 10.

Formátum: 

Standard

Részvételi feltétel:

Mindenki játszhat, aki más módon nem kvalifikált a Nemzetire!

Lebonyolítás/Fordulók száma:

A verseny csak akkor indul, ha legalább 16 játékos részt vesz rajta!

Amennyiben nagyobb az igény, van mód további LCQ-k indítására, ha van 16 induló.

A lebonyolítás egyenes kiesés!

Nyeremények:

- A győztes elnyeri a jogot a másnap megrendezésre kerülő Nemzetin való részvételre

- Minden résztvevő Promó Flooded Stranddel lesz gazdagabb a Wizards jóvoltából.

- Minden győzelemért 1 booster jár

Nevezési díj: 2500 HUF


 

LAST CHANCE QUALIFIER 2

Időpont:

2018.09.07, péntek, kezdés 19:00.

Helyszín:

Metagame, Budapest, Kádár u 10.

Formátum: 

Standard

Részvételi feltétel:

Mindenki játszhat, aki más módon nem kvalifikált a Nemzetire!

Lebonyolítás/Fordulók száma:

A verseny csak akkor indul, ha legalább 8 játékos részt vesz rajta!

A lebonyolítás egyenes kiesés!

Nyeremények:

- A győztes elnyeri a jogot a másnap megrendezésre kerülő Nemzetin való részvételre

- Minden résztvevő Promó Flooded Stranddel lesz gazdagabb a Wizards jóvoltából.

- Minden győzelemért 1 booster jár

Nevezési díj: 2500 HUF


 

NEMZETI TRIAL

Időpont:

2018.09.07, péntek, kezdés 18:00.

Helyszín:

Metagame, Budapest, Kádár u 10.

Formátum: 

Standard

Részvételi feltétel:

Csak azok játszhatnak, akik már kvalifikáltak a Nemzetire!

Lebonyolítás/Fordulók száma:

A verseny csak akkor indul, ha legalább 8 játékos részt vesz rajta!

A lebonyolítás egyenes kiesés.

Nyeremények:

- A győztes 1 bye-t nyer a másnap megrendezésre kerülő Nemzetin!

- Minden résztvevő Promó Flooded Stranddel lesz gazdagabb a Wizards jóvoltából.

- Minden győzelemért 1 booster jár

Nevezési díj: 3000 HUF


 

A NEMZETI

Időpont:

2018.09.08, szombat, nevezés kezdete 9:30.

Helyszín:

Vault 51 Gamer Bar, Budapest, Ó utca 51

A Vaultnak köszönhetően minden játékos, aki szombaton részt vesz a Nemzetin és/vagy side eventjein, aznap 10% kedvezménnyel fogyaszthat az étel-ital kínálatból!

(Vendéglátóipari egység révén, ételt-italt behozni tilos!)

További infók a helyről:

http://www.vault51gamerbar.hu/

 

Formátum: 

Standard és Draft  

Decklista kötelező!

Részvételi feltétel (csak a magyar szempontból releváns kritériumok):

A Nemzetin csak azok vehetnek részt, akik

- a 2018-as szezonban legalább 100 Planeswalker pontot gyűjtöttek (2018 Yearly Award Points). A szezon 2018 Május 27-ig tartott. A jelenlegi pontokat itt lehet csekkolni: http://www.wizards.com/Magic/PlaneswalkerPoints

- megnyernek egy Last Chance Qualifiert, ami(k) a Nemzeti előtt 1 nappal, Szeptember 7-én kerül(nek) megrendezésre (lásd feljebb!)

Bye-ok:

A alábbi kritériumoknak megfelelő játékosok bye-t kaphatnak a Nemzetin (szintén csak a magyar szempontból relevánsak):

- 1 bye-t kap a Nemzeti előtt 1 nappal megrendezésre kerülő Nemzeti Trial nyertese!

- 1 bye-t kap, aki legalább 1500 planeswalker pontot szerzett a 2018-as szezonban (2018 Yearly Award Points). A szezon 2018 Május 27-ig tartott. A jelenlegi pontokat itt lehet csekkolni: http://www.wizards.com/Magic/PlaneswalkerPoints

Lebonyolítás/Fordulók száma:

A résztvevők számától függően:

8-64 játékos – 3 kör Standard, 3 kör Draft, Top 8 Standard (9 forduló)

65-128 játékos – 4 kör Standard, 3 kör Draft, Top 8 Standard (10 forduló)

FONTOS: Minden 1 db bye-jal rendelkező játékos kettőnek, minden 2 db bye-jal rendelkező játékos 4-nek számít a fordulók meghatározásakor!

Planeswalker pont szorzó: 8x

Nyeremények:

- A győztes lesz 2018 Nemzeti Bajnoka!

- A döntőbe jutó játékosok tagjai lesznek a magyar VB csapatnak, és részt vehetnek a decemberben, Barcelonában megrendezésre kerülő világbajnokságon. (A 3. helyért is lesz meccs)

- Minden Top8-as a Wizardsnak köszönhetően egyedi playmatot nyer. Emellett az Ultimate Guard jóvoltából a játékosok a következő extra nyereményeket vihetik haza (84000 forint összértékben):

#1: SuperHive 550+ (bőr óriás kártyatartó)

#2: Twin Flip ‘n’ Tray 200+ (bőr fiókos dupla deckbox)

#3: Quadrow 24-Pocket ZipFolio XenoSkin (prémium mappa)

#4: Arkhive 400+ (bőr kártyatartó)

#5: Flip ‘n’ Tray 100+ (fiókos bőr deckbox)

#6: SideWinder 100+ (oldalnyílós deckbox)

#7: Flexxfolio 18-Pocket Lands Edition (mappa)

#8: 2x Boulder 100+ (deckbox)

  

 

- Minden nevező Promó Flooded Stranddel (+egyéb promó lapokkal) és egy boosterrel lesz gazdagabb! Emellett az Ultimate Guard megajándékoz mindenkit egy Hipsterbaggel (hátitatyó) és egy Standard Deck Case-szel (deckbox) - a készlet erejéig.

 

 

- Összesen 8 (!) booster per fő megy a nyereményalapba!! (Ebben már benne van a nevezői jogon járó booster és a draftokhoz felhasznált három booster is)

- A versenyen, az egyéb random nyeremények mellett, kisorsolunk egy XL-es Ravnicás pólót!

   

 

Nevezési díj a Nemzetire: 6000 HUF

Idén, a magyar nemzetik történetében először lehetőség lesz arra, hogy szert tegyetek egy csak erre az alkalomra gyártott, egyedi playmatra. A Wizards által jóváhagyott art a promó kártyán is látható Flooded Strandet ábrázolja - A nevezés az exkluzív playmattal együtt: 9000 HUF.

 


 

NEMZETI SIDE EVENTEK

A fő attrakció mellett különböző side event versenyeket is rendezni fogunk a nem kvalifikáltak és menet közben droppolók legnagyobb örömére:

- Kedvezményes Draftok

Időpontok: 10:00, 13:00, 16:00

Nevezés: 2000 HUF

Díjazás: 3-2-1-1 és 1 random

- Káosz Draft

Időpontok: 13:00

Nevezés: 2000 HUF

Díjazás: 3-2-1-1 és 1 random

- Standard rebound verseny

Időpont: 13:00

Nevezés: 1500 HUF (aki indult a Nemzetin, annak csak 1000 HUF)

Díjazás: 2 booster/fő + az első helyezett promó Flooded Strandot nyer

- EDH verseny (francia a szabályok)

Időpont: 14:00

Nevezés: 1500 HUF (aki indult a Nemzetin, annak csak 1000 HUF)

Díjazás: 2 booster/fő + promó lapok mindenkinek + az első helyezett promó Flooded Strandot nyer

- Modern verseny

Időpont: 14:00

Nevezés: 1500 HUF (aki indult a Nemzetin, annak csak 1000 HUF)

Díjazás: 2 booster/fő + az első helyezett promó Flooded Strandot nyer

*A side eventek csak akkor indulnak el, ha legalább 8 résztvevő nevez! (A tervezett időpontokhoz képest előfordulhat csúszás!)

 


 

És még mindig nincs vége!!

 

PPTQ A 2019 #1 PRO TOURHOZ

Időpont:

2017.09.09, vasárnap, kezdés 10:00.

Helyszín:

Metagame, Budapest, Kádár u 10.

Formátum: 

Sealed deck

Részvételi feltétel:

Bárki nevezhet!

Lebonyolítás/Fordulók száma:

Sealed Deck + Top8 Draft

Fordulók száma a játékosok száma szerint

Planeswalker pont szorzó: 4x

Nyeremények:

- A győztes jogot nyer a regionális pro touron való részvételre

- Minden résztvevő Promó Flooded Stranddel lesz gazdagabb a Wizards jóvoltából (a helyszínen nevezési sorrendben, a készlet erejéig!!)

- 5 booster/fő a nyereményalapba

Nevezési díj: 7000 HUF (aki indult a szombati Nemzetin, annak csak 5500 HUF)

 


 

PPTQ SIDE EVENTEK:

- Modern verseny

Időpont: 13:00

Nevezés: 1500 HUF (aki indult a Nemzetin, annak csak 1000 HUF)

Díjazás: 2 booster/fő + az első helyezett promó Flooded Strandet nyer (ha a készlet kitart eddig)

- Standard verseny

Időpont: 13:00

Nevezés: 1500 HUF (aki indult a Nemzetin, annak csak 1000 HUF)

Díjazás: 2 booster/fő + az első helyezett promó Flooded Strandet nyer (ha a készlet kitart eddig)

- Kedvezményes Draftok

Időpontok: 10:00, 13:00, 16:00

Nevezés: 2000 HUF

Díjazás: 3-2-1-1 és 1 random

*A side eventek csak akkor indulnak el, ha legalább 8 résztvevő nevez! (A tervezett időpontokhoz képest előfordulhat csúszás!)

 


 

Ha valakinek kérdése, észrevétele, javaslata van, azt örömmel fogadjuk az info@metagames.hu címen, illetve a facebookon.

 

 

Tovább...
RégebbiÚjabb